شناسهٔ خبر: 19975495 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه حمایت | لینک خبر

جدال لفظی رییس جمهور آمریکا و دبیرکل ناتو در صبحانه کاری به سوژه روز مطبوعات جهان تبدیل شد

جنگ تازه ترامپ با اروپا بر سر بودجه ناتو

تور اروپایی رییس جمهور آمریکا با حضور در بلژیک برای شرکت در نشست ناتو آغاز شد . دونالد ترامپ اما در صبحانه کاری با دبیرکل ناتو، ضمن انتقاد از برخی کشورهای عضو این سازمان به دلیل بی توجهی به پرداخت هزینه‌های ناتو، آلمان را «اسیر روسیه» خواند.

صاحب‌خبر -

دادستان اهواز گفت: به علت حجم بالای سپرده‌گذاران موسسه آرمان در خوزستان، سهامداران این موسسه را ممنوع‌الخروج کرده‌ایم.
عباس حسینی پویا در نشست خبری، بیان کرد: مشکل این مؤسسه سراسری و کشوری است و حجم سرمایه‌گذاری در این استان حدود 2  هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و با توجه به اینکه بیشترین سرمایه‌گذاری در خوزستان بوده ‌ آسیب بیشتری وارد شده است و به این موضوع به صورت جدی ورود کرده‌ایم‌.

  ۱۷ کشته در درگیری‌های پتک
در ادامه داستان اهواز درباره درگیری در روستان پتک باغملک که به شهرستان رامهرمز هم کشیده بود نیز‌ اظهار کرد: اختلاف میان ‌دو طایفه ریشه‌دار بود‌ و در برهه‌ای از زمان برای یک مسئله سرباز کرد‌ و موجب اختلاف شد که تاکنون ۱۷ نفر کشته شدند‌.
حسینی پویا ادامه داد: با توجه به عمق حادثه، ‌مسئولان امنیتی ـ سیاسی تلاش زیادی برای کنترل اوضاع داشته و موفقیت‌هایی را کسب کردند‌ مسئولان امنیتی دو راه را پیش رو داشتند و با انتخاب هر دو راه به نوعی به موازات همدیگر پیش رفتند که یکی از آنها وساطت بزرگان و کدخدامنشی و دیگری برخورد قاطع بود‌، برای تعدادی از افراد حبس، تبعید و قصاص صادر کردیم، در نهایت برخی افراد دستگیر و حکم آنها اجرا شده است.
به گزارش مهر، وی با اشاره به اینکه در یکی از فقره‌ها برای حدود ۱۶۰ نفر از افراد خاطی حکم قضایی صادر شده است، گفت: تعدادی از افراد هم متواری هستند که پیگیر دستگیری آنها از طریق نیروهای امنیتی‌ـ انتظامی هستیم  به موازات این احکام تعدادی از گروه‌ها را در استان‌های همجوار، اهواز، باغملک و رامهرمز برای ورود به ماجرا از ما اجازه داشتند تا بین آنها مصالحه ایجاد کنند، به خاطر حسن نیت مسئولان و به احترام افراد عضو گروه‌های مصالحه، فرصت‌های لازم را به این گروه‌ها دادیم اما راه به جایی نبرد‌ ‌که بنا داریم تا با خاطیان برخورد قاطع کنیم. ‌

 پیگیری مرگ کودک ۳ ساله
دادستان اهواز در ارتباط با مرگ ‌ کودک سه ساله در کانال فاضلاب کوی علوی اهواز نیز، گفت: ‌‌ تکه‌ای ‌ بتن فاضلاب کوی علوی شکسته شده بود که ‌کودک در آن سقوط و‌ جان می‌دهد و مأموران برای بررسی بیشتر ‌ به محل اعزام شدند‌‌. حسینی پویا عنوان کرد: پس از کشف جسد  کارهای پزشکی قانونی ‌ انجام شد و در عین حال به شهرداری و آبفای شهری با احضار مدیران اخطار دادیم‌ ‌البته منتظر اعلام نتایج کارشناسی برای تعیین مقصر هستیم  و طی روزهای آتی به محض دریافت نظر کارشناسی آن وقت مقصر را به دادسرا احضار و برخوردی جدی با وی خواهیم داشت.

  برخورد با متخلفان انتخابات شورای شهر ‌
دادستان اهواز همچنین در ارتباط با نتیجه انتخابات شورای شهر اهواز، گفت: قطعا اگر از سوی مراجع نظارتی شورای شهر تایید شود ما نیز آن را تایید می‌کنیم، طبق آخرین خبری که از فرماندار اعلام شد بر اساس هیات نظارت استانی مصوب شده تا حدود ۸۰ صندوق بازشماری شود که ۱۵ صندوق شمارش شده و باز هم ادامه دارد که با توجه به تعداد بالای کاندیداها، تمام تلاش به کار گرفته می‌شود که با دقت تعرفه‌ها شمارش شود‌ وی تاکید کرد:‌ در‌صورت محرز شدن تخلف اسامی متخلفان ‌به دستگاه قضایی اعلام می‌شود و طبق قانون با این افراد برخورد می‌کنیم‌.
حسینی پویا گفت: در شهر اهواز، برای اولین بار است که این اتفاقات رخ می‌دهد و برای همین برخورد لازم را انجام می‌دهیم تا‌دیگر تکرار نشود‌ ‌زیبنده شهر اهواز نیست‌.

 ۱۱ مدیر شهرداری دستگیر شدند
دادستان اهواز در خصوص ماجرای پرحاشیه دستگیری مدیران شهرداری در سال گذشته، گفت: مجتمع قضایی باهنر در واقع مجتمع جرایم قضایی است‌ از ابتدا حدود ۱۱ نفر در ارتباط با اتهاماتی مثل ارتشاع، اختلاس، تبانی در انجام معاملات دولتی، تبعیض در معاملات و استفاده از امکانات دولتی دستگیر شده بودند.
حسینی پویا با اشاره به اینکه برخی افراد دستگیر شده در حال حاضر ممنوع الخروج هستند، یادآورد شد: این افراد همه با قرار وثیقه آزاد هستند و تعدادی دیگر را نیز به خاطر مطلع بودن احضار و از آنها سئوالاتی داشتیم، در ادامه پرونده در صورت لزوم افرادی که در‌‌مظان اتهام باشند را نیز احضار می‌کنیم.‌

 ورود به موضوع محیط زیست
حسینی پویا تصریح کرد: یکی از حقوق عامه، بحث محیط زیست است و در زمان تصدی خود به شدت به آن ورود پیدا کردیم‌، به‌عنوان نمونه برای ورود زباله برخی مراکز درمانی (نه بیمارستان‌ها) به رودخانه کارون پیگیری لازم را انجام دادیم.
 وی افزود: پاکسازی ‌ حاشیه رودخانه در مرحله نخست صورت گرفت و در وهله دوم سازمان پسماند را نیز مکلف کردیم که محل دفن زباله‌های پرخطر را در سلول‌های خاص مشخص کند.
وی عنوان کرد: در پایان سال گذشته مطلع شدیم که عده زیادی از مردم از جمله پیمانکاران شهرداری به دلیل کوتاه کردن مسافت، نخاله‌های ساختمانی را در حاشیه رودخانه تخلیه می‌کنند که برخورد جدی با شهرداری داشتیم‌ باید به این موضوع دقت کنیم که زباله‌ها در کنار رودخانه‌ها رها نشوند بنابراین برای دستیابی به این هدف نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.‌
 

نظر شما