شناسهٔ خبر: 19955583 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه حمایت | لینک خبر

شاگردان کولاکوویچ مغلوب لهستان شدند

گزیده ها

صاحب‌خبر -

تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود در هفته سوم لیگ جهانی والیبال برابر لهستان با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد تا وداعی زودهنگام با مرحله نهایی این رقابت‌ها داشته باشد. والیبالیست‌های کشورمان به خاطر متحمل شدن 5 شکست در 8 مسابقه خود عملا هیچ شانسی برای حضور در دور فینال نداشتند تا پرونده حضور ایران در لیگ جهانی 2017 بسته شود.
شاگردان ایگور کولاکوویچ که نیاز مبرمی به پیروزی برابر لهستان داشتند با ارائه نمایشی پراشتباه اجازه دادند تا حریف با استفاده از امتیاز میزبانی برنده شود. سرمربی تیم ملی بازی را با سعید معروف، امیر غفور، مسعود غلامی، محمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی و مهدی مرندی (لیبرو) شروع کرد. لهستان نیز در حالی وارد سالن اطلس شهر «ووچ» شد که بارتوژ کورک، قطرپاسور شاخص خود را به‌دلیل بیماری در اختیار نداشت. ست نخست این بازی فقط تا همان امتیازات اولیه مساوی پیش رفت و بازیکنان لهستان با دفاع و حملات بهتر توانستند بر بازی مسلط شوند. نتیجه این ست 25 بر 17 به‌سود لهستان بود و تنها 22 دقیقه طول کشید. بازیکنان ایران 10 امتیاز از اسپک، 2 امتیاز از دفاع روی تور و 5 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و تیم لهستان هم 12 امتیاز از اسپک، 2 امتیاز از دفاع روی تور، 2 امتیاز مستقیم سرویس و 8 امتیاز از اشتباهات ایران در پایان ست اول به دست آوردند. دریافت اول نه‌چندان خوب، نقطه ضعف اصلی ایران در ست نخست بود.
در ست دوم به نظر می‌رسید بازیکنان ایران انگیزه لازم برای پیروز شدن را ندارند و سرمربی تیم نیز تمایل چندانی برای تعویض بازیکنان نشان نمی‌داد. کنار این، سرویس‌های خوب بازیکنان لهستان و بازی پراشتباه‌تر ایران سبب شد تا ست دوم نیز در عرض 24 دقیقه با نتیجه 25 بر 18 به‌سود میزبان تمام شود. بازیکنان ایران در پایان ست دوم 20 امتیاز از اسپک، 5 امتیاز از دفاع روی تور و 8 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و تیم لهستان هم 27 امتیاز از اسپک، 5 امتیاز از دفاع روی تور، 3 امتیاز مستقیم سرویس و 13 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.
رضا قرا در ابتدای ست سوم جای امیر غفور را گرفت و سامان فائزی نیز به‌صورت ثابت به‌عنوان قطر محمد موسوی به کار گرفته شد ولی با این حال، بازیکنان ایران همچنان در مهار داوید کونارسکی 218 سانتی‌متری با مشکل مواجه بودند. ست سوم هم با برتری 25 بر 22 لهستان به پایان رسید تا ملی‌پوشان ایران بازنده یک دیدار پرانتقاد باشند. بازیکنان ایران در پایان ست سوم 33 امتیاز از اسپک، 6 امتیاز از دفاع روی تور و 18 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و تیم لهستان هم 43 امتیاز از اسپک، 7 امتیاز از دفاع روی تور، 4 امتیاز مستقیم سرویس و 20 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند. تیم ایران با این شکست دیگر هیچ شانسی برای صعود به فینال این مسابقات ندارد.

 اصلا خوب بازی نکردیم
ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران پس از شکست شاگردانش برابر لهستان اظهار داشت: اول از همه به لهستان برای این پیروزی تبریک می‌گویم. امروز آنها از هر نظر بهتر از تیم ایران بودند. تیم ایران مقابل لهستان اصلا خوب بازی نکرد، بهتر است بگویم لهستان به بازیکنان تیم ایران فرصت نداد تا بازی خودشان را انجام دهند. در ست سوم 15 بر 15 بودیم، اما پس از آن با سرویس های کوتاه آنها در منطقه دو دچار مشکل شدیم و به یکباره لهستان 20 بر 16 پیش افتاد و در نهایت هم پیروز شد. فکر می‌کنم پیروزی لهستان کاملا مشهود بود و دوباره به آنها تبریک می‌گویم.
سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال هم پس از باخت مقابل لهستان گفت: نمی‌دانم چه بگویم. لهستان با کمترین اشتباه از سد ایران گذشت و در همه لحظه‌های حساس بازی، ایران را شکست داد. فقط در ست سوم، والیبال زیبای خود را کمی به نمایش گذاشتیم، اما در لحظات بسیار حساس بازی، اشتباهات زیادی را مرتکب شدیم. لهستان سرویس خوب زد و دریافت ایران را نیز با مشکل مواجه ساخت و امتیاز گرفت.

 کارخانه: عصبی بازی می‌کردیم
مصطفی کارخانه سرمربی تیم بانک سرمایه درباره حذف ایران در لیگ جهانی والیبال گفت: تیم ملی والیبال ایران هفته سوم را با باخت شروع کرده و باخت در آغاز هفته سوم موجب رسیدن به یک پایان بد هم بود و بارها شاهد این پروسه بوده ایم که تیم ملی هر طور شروع می کند پایانی مشابه را رقم می زند.
 والیبالیست‌های ایران چون شانس خود را مقابل حریفان در هفته سوم و صعود از این مرحله کم می دیدند، عصبی بازی می‌کردند ضمن اینکه لهستان با توجه به امتیاز میزبانی و تجربه زیادشان محکوم به برد و کسب امتیاز این دیدار بودند.
‌ تیم هایی که ایران مقابل آنان بازی کرد سطح بالاتر و سابقه بیشتری از ما داشتند و تجربه آنان قابل مقایسه با تیم ایران نیست.قطعا اگر حریفان هفته سوم را شکست می‌دادیم وضع بهتری درجدول داشتیم ولی باید این را پذیریم که سرمربی تیم ایران هنوز شناختی کاملی از بازیکنان ندارد. والیبال ایران در لیگ جهانی در گروه بسیار سختی قرار دارد و مقابل تیم هایی باختیم که سرویس‌های بسیار خوبی می‌زنند، تجربه، بنیه فنی و مالی خوب و امکانات بسیار بیشتری از ما دارند بنابراین کسب چنین نتایجی چندان دور از انتظار نیست. تیم ملی والیبال ایران باید بیشتر کار کند، تجربه بیشتری کسب کند و نتایج و عملکرد این تیم باید به طور مرتب مورد کارشناسی و آسیب شناسی قرار گیرد تا علت‌ها شناخته شوند و راهکار حل آنان مشخص شود.
 

نظر شما