شناسهٔ خبر: 1986519 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس سازمان دامپزشکی:

صنعت دام با ارزش ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دومین صنعت سودآور کشور است

خبرگزاری تسنیم:رئیس سازمان دامپزشکی گفت: ۱۱۰ هزار میلیارد تومان، ارزش اقتصادی دام،طیور،آبزیان و زنبور عسل و تولیدات آن در کشور است از همین رو ساختار فیزیکی و تجهیزات دامپزشکی کشور ظرفیت زیادی است که می‌توان صنعت دام را بعد از نفت صنعتی اساسی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مهدی خلج عصر امروز در جلسه پدافند غیرعامل که در تالار امام رضا (ع) استانداری قم برگزار شده بود، اظهار کرد: دامپزشکی مسئولیت ویژه‌ای در عرصه اقتصاد ملی، تجارت بین الملل و سلامت بهداشت جامعه انسانی بر عهده دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه در تمام کشور‌ها تامین بهداشت دام مولفه اساسی است، افزود: این موضوع در کشور ما به دلیل استقرار در منطقه پرخطر از اهمیت مضاعف برخوردار است، چرا که ایران با 15 کشوری مواجه است که ثبات، برنامه ریزی و طراحی برنامه تامین بهداشت دام ندارند از همین رو کشور ما در معرض خطر است.

وی با تاکید براینکه فعالیت‌های دامپزشکی در جهان 25 درصد سبب افزایش تولیدات دامی می‌شود، خاطرنشان کرد: 110 هزار میلیارد تومان، ارزش اقتصادی دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل و تولیدات آن در کشور است از همین رو ساختار فیزیکی و تجهیزات دامپزشکی کشور ظرفیت زیادی است که می‌توان صنعت دام را بعد از صنعت نفت صنعتی اساسی دانست.

خلج با بیان اینکه ایران به اندازه 14 کشور ارزش دامی دارد که رتبه 10 جهان در تولید تخم مرغ و رتبه 6 در تولید مرغ دارد، گفت: با تاکید وزارت جهاد کشاورزی تلاش براین است این تولیدات افزایش یابد.

رئیس سازمان دامپزشکی سرمایه ملی ما در این عرصه بسیار چشمگیر است از همین رو از دو بعد اقتصادی و بیماری‌ها مورد تهدیداست، خاطرنشان کرد: برای حمایت از صنعت دام کشور باید دامپزشکی کشور را تقویت کنیم.

انتهای پیام/ م

نظر شما