شناسهٔ خبر: 19674014 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در گوشی با نایب رییس بانوان فدراسیون والیبال

فریبا صادقی که هم اکنون به عنوان نایب رییس به طور جدی کارخود را آغاز کرده، نباید از برخی اتفاقات در همین ابتدای راه غافل شود.

صاحب‌خبر -
در گوشی با نایب رییس بانوان فدراسیون والیبال به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ از زمانی که محمدرضا داورزنی در راس والیبال ایران مستقر شد، تاکنون ثبات مدیریتی در این فدراسیون حاکم بود به جز در بخش بانوان!

در این مدت افراد زیادی آمدند بر کرسی نایب رییسی بانوان نشستند، اما هر کدام از آن‌ها بعد از یکی، ۲ سال یا استعفا کردند و یا برکنار شدند، اما بالاخره معاون وزیر ورزش در اقدامی متعجبانه فریبا صادقی را در این پست انتخاب کرد.

صادقی کسی که در والیبال بانوان صاحب اسم و رسم است چه در بخش مربیگری و چه در بخش مدیریتی، والیبال اصفهان با حضور وی رشد کرد و هم اکنون می‌توان گفت که بیش از ۷۰ درصد بازیکنان تیم ملی را از این استان تشکیل می‌دهند.

در مصاحبه‌ای که با وی داشتیم می‌گفت؛ اوضاع خوب است و کار‌ها را با کمی تغییرات ادامه می‌دهیم، اما نایب رییس بانوان شاید نمی‌داند در تایلند چه اتفاقاتی در اردو افتاده و چرا تیم امید این نتایج ضعیف را به دست آورده است.

متاسفانه نسل جدید والیبال ایران که هم اکنون در رده سنی امید توپ می‌زنند ناامیدمان کرده اند شماخوتان بهتر می‌دانید که اگر امروز با آن‌ها برخورد جدی نشود به طور حتم نمی‌توانیم در آینده با وجود برنامه ریزی‌های کلان نتایج خوبی را به دست آوریم.

وقتی مهره‌های کلیدی تیم ملی در جریان رقابت‌های رسمی به خاطر مشکلات شخصی و اختلافات درون اردویی این اجازه را به خود می‌دهند که تمارض کنند و از بازی کردن در رویدادی بزرگ که آبروی والیبال ایران در میان است، خود را معاف کنند، دیگر چه توقعی می توان از بازیکنی که هم اکنون در رده سنی نوجوانان است داشت؟

والیبال ایران در بازی برابر هنگ کنگ و مالزی می‌توانست نتایج خوبی را به دست آورد چرا که آن طور که شنیده ایم سطح فنی تیم هایشان در حد مدارس بوده است، اما در اوج ناباوری باختند!

بهتر بود سکاندار تیم ملی والیبال بانوان امید وقتی از مشکلات بازیکنانش مطلع شد آن هایی که مقصر ماجرا بودند را اخراج می‌کرد و به فدراسیون هم اطلاع می‌داد یا شرایط بازگشتشان فراهم می شد و یا می ماندند اما در شرایط ناملوب، به طور حتم اگر یک چنین اتفاقی می‌افتاد موضوع اخلاق در والیبال بانوان بیمه می‌شد.

حال اگر نایب رییس فدراسیون از روی بزرگواری خود بخواهد این موضوع را نادیده بگیرد باید فاتحه والیبال بانوان را خواند چرا که از این پس دختران والیبالیست هر کاری که بخواهند در اردو‌ها و مسابقات انجام می‌دهند و این موضوع می‌شود فتح الباب بازیکن سالاری!

کمیته انضباطی فدراسیون باید با تشکیل جلسه‌ای نسبت به اتفاقاتی که در هتل محل اقامت بازیکنان افتاد اقدام کند.

این اتفاق در والیبال مردان هم زمان سرمربیگری مرحوم حسین معدنی وقتی بازیکنان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا به فیلیپین رفته بودند، افتاد و پس از تشکیل کمیتهانضباطی بازیکن خاطی محکوم و محروم شد به طوری که سال ها اجازه پوشیدن پیراهن مقدس تیم ملی را نداشت.

بازیکنان متخلف (ن-ش)، (م-ر)، (ش-ش) در رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا هم باید کمیته انضباطی شوند تا ختم خیری باشد بر بی اخلاقی‌ها در والیبال بانوان.
انسیه ورزنده

نظر شما