شناسهٔ خبر: 19651925 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تجهیزات محیط بانان به زودی تحویل محیط زیست می شود

معاون توسعه، حقوق و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت : تجهیزات جدید محیط بانان بعد از گذراندن مراحل اداری بزودی تحویل محیط زیست می شود.

صاحب‌خبر -
محمد مجابی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: برای اینکه ما بتوانیم در حوزه محیط زیست از امکانات کافی برخوردار باشیم یک تفاهم نامه ای بین سازمان برنامه و بودجه، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست در زمستان سال 95 امضا شد و براساس این تفاهم نامه و اختیاراتی که قانون می دهد ما از تجهیزات جدید برای محیط بانان استفاده می کنیم.
وی ادامه داد: از منابع اعتباری که هر ساله در بودجه عمومی دولت پرداخت آن تضمین می شود این اتفاق رخ داده و برای تحویل این تجهیزات جلسات متعددی برگزار شده و طبق آن از وسایل انفرادی تا وسایلی که مربوط به اطفای حریق ، وسایل نقلیه و امکاناتی که برای حفاظت محیط بانان وجود دارد در این تفاهم نامه دیده شده است.
معاون توسعه ، حقوق و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این تفاهم نامه باید توسط یک صندوقی که وابسته به وزارت دفاع است تامین اعتبار آن صورت بگیرد و در حال حاضر دستگاه هایی که در این حوزه وظیفه مند هستند در آن موسسه افتتاح حساب کردند و نوعی امکاناتی را که می خواهند به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بدهند اعلام کرده و از آنجایی که این نوع خرید باید تشریفات قانونی در آن رعایت شود نیازمند یک زمان است.
مجابی تصریح کرد: نکته بسیار حائز اهمیت این است که برای ارائه این تجهیزات به سازمان حفاظت محیط زیست از توان تولید داخلی استفاده خواهد شد و ان شاءالله بتوانیم با این توان افزایی امکانات بیشتری برای حفاظت انفال کشور داشته باشیم.


نظر شما