شناسهٔ خبر: 19647213 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نایب رئیس هیئت حشدالشعبی مطرح کرد

برای عملیات‌های خود به ائتلاف بین‌المللی نیازی نداریم/ دلایل تاخیر آزادسازی تلعفر

R36348/P36446/S8,90/CT10

نایب رئیس هیئت حشدالشعبی عراق با بیان اینکه ما برای عملیات‌های خود به ائتلاف بین‌المللی نیازی نداریم، دلایل تاخیر آزادسازی تلعفر در غرب موصل را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المنار، ابومهدی المهندس نایب رئیس هیئت حشدالشعبی عراق گفت که نیروهای حشدالشعبی در عملیات‌‌های خود به ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضدداعش تکیه نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه حشدالشعبی هیچ ارتباطی با ائتلاف بین‌المللی ندارد، افزود: حشدالشعبی برای بزرگترین عملیات‌های خود به ائتلاف بین‌المللی نیازی ندارد.

مهندس با بیان اینکه هیچ نشستی بین حشدالشعبی و آمریکایی‌های برگزار نشده است، گفت: ورود نیروهای حشدالشعبی به مرزهای سوریه، تصمیمی از سوی دولت عراق است.

نایب رئیس هیئت حشدالشعبی عراق دلیل تاخیر آزادسازی شهرستان تلعفر در غرب موصل را مسائل سیاسی و فنی دانست.

وی با اشاره به اینکه شهرستان تلعفر کاملا به محاصره نیروهای داوطلب مردمی در آمده است، تاکید کرد: ما قصد داریم به عملیات خود در ماه رمضان سرعت بخشیم.

شهر تلعفر که در سال 2014 به اشغال گروه تروریستی داعش در آمده است، 65 کیلومتر با مرکز موصل فاصله دارد.

این شهر پایگاه مهم داعش و راهی برای عبور تروریست‌ها از سوریه به موصل و بالعکس است و از این مسیر همه کمک‌های لجستیک برای داعش  فرستاده می‌شود.

هدف نیروهای داوطلب مردمی عراق از نبرد در محور غربی موصل، قطع خطوط امدادرسانی به تروریست‌ها از سوی رقه به موصل و بالعکس است.

انتهای پیام/

نظر شما