شناسهٔ خبر: 19641667 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

شب سخت نمايندگان ايران در قطر

پرسپوليس برانكو به دنبال طلسم‌شكني

روزنامه جوان

مرحله يك‌هشتم رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا در حالي پيگيري مي‌شود كه پرسپوليس و استقلال خوزستان، ‌دو نماينده ديگر ايران همچنان شانس صعود به يك‌چهارم نهايي را دارند.

صاحب‌خبر -
نویسنده: دنيا حيدري

مرحله يك‌هشتم رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا در حالي پيگيري مي‌شود كه پرسپوليس و استقلال خوزستان، ‌دو نماينده ديگر ايران همچنان شانس صعود به يك‌چهارم نهايي را دارند. با اين وجود، اما سرخپوشان تهراني و پسران كارون شب سختي برابر لخوياي قطر و الهلال عربستان دارند.
 
شاگردان برانكو ساعت 23:30 امشب در قطر به مصاف لخويا مي‌روند. تيمي كه بي‌دقتي‌هاي فراوان مانع از شكست آن در تهران شد. پرسپوليس در تهران به‌رغم برتري برابر حريف قطري و داشتن موقعيت‌هاي فراوان نتوانست به نتيجه‌اي بهتر از تساوي بدون گل دست يابد. آن هم در حالي كه داور يك پنالتي نيز به سود اين تيم گرفت كه البته مثل برخي موقعيت‌هاي حساس ديگر هزينه تجربه‌اندوزي طارمي شد تا صداي بسياري درآيد. از هواداراني كه جايشان در آزادي به دليل محروميت خالي بود تا كاشاني، عضو هيئت مديره باشگاه كه بار ديگر از برانكو بابت فدا كردن تيم به پاي طارمي گله كرد. پرسپوليس حالا براي صعود، بايد در قطر به لخويا گل بزند. كاري كه در آزادي از انجام آن عاجز بود و رسيدن به آن در قطر نمي‌تواند كار آساني باشد. با اين حال برانكو مثل هميشه اميدوار است و مي‌گويد كه تيم او به اندازه لخويا براي صعود شانس دارد و بايد براي رسيدن به هدف بدون فكر كردن به اتفاقات ناگوار تلاش كند، اما آيا اين اميدواري به تنهايي كافي است؟
 
حضور آچارفرانسه و رويارويي آقاي گل‌ها
پرسپوليس براي اين بازي هم نمي‌تواند از كاميابي‌نيا به دليل مصدوميت استفاده كند و ربيع‌خواه اين‌بار هم به جاي كاميابي‌نياي مصدوم برابر لخويا به ميدان مي‌رود. بازيكني كه اين فصل به عنوان هافبك مياني به جمع سرخپوشان اضافه شد، اما خيلي زود همانند ماهيني، به آچارفرانسه برانكو تبديل شد. ربيع‌خواه که امسال به عنوان هافبک مياني به پرسپوليس پيوسته بود، نه فقط در طول فصل در سمت چپ خط دفاع پرسپوليس حضور داشت كه بنا به نياز برانکو در پست‌هاي مختلفي از جمله مدافع مياني به ميدان رفت و حالا در دو ديدار رفت و برگشت يک‌هشتم نهايي آسيا، او بايد جاي خالي کاميابي‌نيا را در مرکز زمين پر کند، اما كاميابي‌نيا تنها مصدوم سرخپوشان در اين بازي نيست. در آخرين تمرين پرسپوليس دست مسلمان آسيب ديد كه اگرچه نگراني‌هايي را به وجود آورد، اما جدي به نظر نمي‌رسيد، اما بعد از اعلام نظر پزشكان حرف از شكستگي مچ دست به ميان آمد كه البته گفته مي‌شود اين مسئله نمي‌تواند مانع از حضور او در بازي با لخويا باشد و مسلمان مي‌تواند با بستن آتل، در بازي برابر نماينده قطر به ميدان برود. در آن سوي ميدان، اما يوسف العربي آقاي گل لخويا که در بازي رفت غايب بود در اين مسابقه حضور دارد. مسئله‌اي كه مي‌تواند براي پرسپوليس مشكل‌آفرين باشد. هرچند كه برانكو با وجود آنكه معتقد است لخويا با اين بازيكن قوي‌تر مي‌شود، ‌تأكيد دارد كه ما هم پرسپوليس هستيم! حضور آقاي گل لخويا از يك سوي ديگر نيز جالب توجه است و آن رويارويي دو آقاي گل است.
 
طلسم نگران‌كننده
برانكو در حالي به نتيجه گرفتن تيمش در اين بازي براي صعود اميدوار است كه تاكنون موفق به شكست هيچ يك از نماينده‌هاي قطري در ليگ قهرمانان آسيا نشده است. برانكو اولين بار در همان هفته‌هاي نخست حضورش در پرسپوليس بود كه در جريان رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا مقابل لخوياي قطر قرار گرفت. ديداري كه پرسپوليس با سه گل مغلوب شد (از آن تيم امروز تنها طارمي و عليپور در تركيب سرخپوشان حضور دارند). بعد از آن پرسپوليس برانکو در دو ديدار مرحله گروهي اين فصل برابر الريان قرار گرفت که باز هم موفق به پيروزي نشد و يك تساوي و يك شكست به دست آورد. ديدار رفت دو تيم در يك‌هشتم نهايي در آزادي هم كه با تساوي بدون گل به پايان رسيد و حال برانكو در ديدار برگشت اين مرحله بايد يك‌بار ديگر به مصاف لخويا برود، اما بايد ديد اين‌بار طلسم مي‌شكند و برانكو به برد دست پيدا مي‌كند يا همچنان اين طلسم باقي مي‌ماند!  
 
الهلال- استقلال خوزستان00:00
استقلالي‌هاي خوزستان مي‌توانستند كار رئيس را در همان بازي رفت تمام كنند. اگرچه شرايط دو تيم نه از لحاظ مالي و نه فني قابل مقايسه با يكديگر نبود و پسران كارون در شرايطي نامساعد راهي اين ديدار شدند، اما با پيش افتادن از الهلال نشان دادند كه مي‌توانند. با اين وجود بازي برده، ‌با شكست دو بر يك عوض شد تا كار شاگردان پورموسوي در بازي برگشت براي صعود در دوحه سخت‌تر شود. به طوري‌كه حالا نماينده خوزستاني ايران حتي با برتري يک بر صفر هم از گردونه رقابت‌ها حذف مي‌شود و براي صعود، ‌نيازمند برد دو بر صفر يا سه بر يك است. نتيجه‌اي كه رسيدن به آن كار چندان آساني نيست. خصوصاً اينكه الهلال عربستان با رايگان اعلام كردن اين بازي سعي دارد از امتياز حضور هواداراني كه در قطر دارد نيز استفاده كند. اما با توجه به اينكه اين آخرين بازي پورموسوي به عنوان سرمربي استقلال خوزستان است و بي‌شك بسياري ديگر از بازيكنان اين تيم نيز به زودي از جمع آبي‌پوشان اهوازي جدا مي‌شوند، بعيد نيست اگر قهرمان ليگ پانزدهم كه تا به اينجاي كار نيز شگفتي‌ساز اين رقابت‌ها بوده و خوب پيش رفته، بار ديگر همگان را متحير كرده و نتيجه‌اي دور از انتظار را رقم بزند.

نظر شما