شناسهٔ خبر: 19640724 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

جزئیات تازه در پرونده جنایت آتشین

- تحقیقات در پرونده قتل آتشین ۲ مرد جوان در خانه قدیمی محله سبلان نشان می‌دهدکه موتورسواران با پرت کردن کوکتل‌مولوتف به داخل حیاط آتش به پا کردند.

صاحب‌خبر -

ظهرجمعه آتش‌نشانان پايتخت در جريان حريق در خانه‌اي قديمي در خيابان سبلان جنوبي قرار گرفتند و راهي آنجا شدند. آنها پس از اطفاي حريق با جسد 2مرد 30و 40ساله روبه‌رو شدند و در بررسي‌هاي تخصصي مشخص شد كه حريق عمدي بوده است. در چنين شرايطي ماجرا به قاضي ويژه قتل گزارش شد و با دستور وي تيمي از كارآگاهان تحقيقات خود را در اين خصوص آغاز كردند. در ادامه برادر يكي از قربانيان كه زمان آتش‌سوزي به همراه دختر موردعلاقه‌اش در خانه قديمي بود و موفق به فرار شده بود در تحقيقات چنين گفت: من مطمئنم كه اين اتفاق مرگبار زير سر شخصي به نام سليمان است.

وي ادامه داد: نسترن دختر موردعلاقه‌ام مدتي با سليمان دوست بود اما 5 يا 6‌ ماه پيش بود كه رابطه‌اش را با او به‌هم زد و با من دوست شد. از همان زمان سليمان از ما كينه به دل گرفت تا اينكه مدتي قبل با هم درگير شديم و من با قمه دست او را زخمي كردم. براي همين مطمئنم كه او براي تسويه حساب با من دست به اين اقدام آتشين زده است، اما زمان حادثه من و نسترن طبقه پايين بوديم و برادرم و دوستش در طبقه بالا كه وقتي متوجه آتش‌سوزي شديم ما به سرعت فرار كرديم اما برادرم و دوستش در ميان شعله‌هاي آتش گرفتار شدند و جانشان را از دست دادند. اظهارات برادر قرباني كافي بود تا مأموران با دستور قاضي، سليمان را دستگير كنند. او ديروز در تحقيقات گفت:

من در آتش‌سوزي نقشي نداشتم. روز حادثه با 2نفر به نام‌هاي حسن و سجاد در قهوه‌خانه بوديم و قليان مي‌كشيديم. آنها با برادرقرباني اختلاف داشتند و مي‌گفتند از او كينه به دل دارند. براي همين از باك موتورشان بنزين به داخل شيشه نوشابه ريختند و كوكتل مولوتف درست كردند. پس از آن راهي خانه قديمي شدند. من همراهشان نبودم اما شنيدم كه كوكتل مولوتف را به داخل حياط پرت كرده و آتش به‌پا كردند. درچنين شرايطي قاضي جنايي دستور بازداشت 2جوان موتور سوار را صادر كرد تا در تحقيقات بيشتر معماي اين حادثه آشكار شود.

نظر شما