شناسهٔ خبر: 19639478 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

میشل عون:

تماس ها برای توافق بر قانون جدید انتخابات ادامه دارد

رئیس جمهور لبنان اعلام کرد که برای توافق بر سر قانون جدیدی انتخابات پارلمان بر اساس نسبیت تماس ها و ارتباطات ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان از تداوم تماس ها برای توافق بر سر قانون جدید انتخابات پارلمان بر اساس نسبیت خبر داد.

وی در همین راستا بیان داشت: امیدواریم که پیش از پایان دوره کنونی پارلمان در بیستم ماه آینده (ژوئن) بر سر این قانون توافق شود. همکاری شهروندان در جریان انتخابات آتی و در زمینه تحقق تغییرات مطلوب، حائز اهمیت است.

رئیس جمهور لبنان افزود: ما برای نگارش قانون انتخابات جدیدی تلاش می کنیم تا بدین صورت به ایجاد تغییر به ویژه در زمینه فرهنگ سیاسی کمک کنیم. لبنان همچنان از بیماری هایی مانند فرقه گرایی و پیروی سیاسی رنج می برد و ما در صدد مبارزه با این بیماری ها هستیم. اگر در این زمینه موفق شویم، می توانیم وطنی همیشگی را بنا کنیم.

پیش از این نیز نبیل قاووق یکی از اعضای شورای مرکزی حزب الله لبنان اعلام کرد: لبنانی ها درباره تبعات بحران قانون انتخابات احساس نگرانی می کنند.

قاووق تاکید کرد: بحران قانون انتخابات به مرحله خطرناکی رسیده است و توافق ملی و ثبات سیاسی و هر دستاورد سیاسی انتخابی که به زیان توافق ملی و ثبات سیاسی باشد در واقع باخت برای لبنان و لبنانی هاست و هر عقب نشینی به خاطر توافق بر روی قانون انتخابات جدید دستاورد و سودی خالص برای همه لبنانی هاست.

نظر شما