شناسهٔ خبر: 19623215 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

لایحه احیای سازمان ملی جوانان به زودی تقدیم مجلس می‌شود

صاحب‌خبر -
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از تلاش برای احیا و تشکیل سازمان ملی جوانان خبر داد و گفت: با روندی که پیش رو داریم در حداقل زمان ممکن این مهم عملیاتی می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمدرضا رستمی‌با بیان این که توسعه اجتماعی کشور، توسعه اقتصادی و سیاسی را به دنبال دارد و ابعاد دیگر ارتباطی با جهان را شکل خواهد داد، افزود: با همین رویکرد مقاومت و تلاش کردیم که بالاترین سطح هویت‌بخشی به سازمان‌های مرد نهاد را در حوزه جوانان دنبال کنیم. معاون وزیر ورزش و جوانان با ابراز خرسندی از موج ایجاد شده در حوزه تشکیل سازمان‌های مردم نهاد، افزود: مایه مباهات است که این جوانان با همه سرخوردگی‌ها و ناامیدی‌ها اعتماد کردند و پذیرفتند راهی جز حضور ندارند وهیچ حداقلی از پیشرفت و بهبود را بدون وجود آنها نمی‌تواند دنبال کند.
وی با بیان این که که به زودی اکثر مشکلات سازمان های مردم نهاد جوانان رفع می‌شود، گفت: برای پیگیری موضوعات و مطالبات جوانان نیازمند سازمانی ملی با اقتدار و دارای اختیارات و منابع هستیم تا بتوانیم با شبکه ای بزرگ که تحت عنوان سمن ها شکل گرفته، موضوعات این حوزه را پیگیری کنیم.
رستمی‌گفت: رئیس جمهوری دستور احیای سازمان ملی جوانان را صادر و سازمان اداری استخدامی‌هم لایحه تشکیل آن را تدوین کرد. امیدواریم به زودی لایحه احیای سازمان ملی جوانان تقدیم
مجلس شود. وی همچنین ساخت چهل و شش خانه جوان از سال۹۵ را اقدامی ارزشمند در حوزه جوانان دانست و افزود: جوانان برای ارتباط و به اشتراک گذاری مهارت‌ها و توانایی‌های خود به محلی با ساز و کار مشخص احتیاج داشتند که به همین منظورطرح ساخت خانه‌های جوان دنبال شد و امیدواریم یکصد خانه جوان جدید در سال جاری اضافه شود. رستمی‌در ادامه جایگاه حقوقی سازمان های مردم نهاد جوانان را مورد توجه قرار داد و گفت: امیدواریم با تفاهمنامه‌ای که تا یک ماه آینده با وزارت کشور خواهیم داشت این موضوع به طور کامل حل شود و سمن‌ها با دریافت پروانه فعالیت بتوانند در ثبت شرکت‌ها وارد شوند و شناسه ملی دریافت کنند.
وی با ابراز خرسندی از جوان‌سازی بدنه دولت، اظهار داشت: با این دستور رئیس جمهوری و به منظور جانشین پروری و شایسته سالاری، جوانانی که توانایی خود را ثابت کنند شناسایی و به عنوان سرمایه ای بزرگ به بخش‌های مدیریتی کشور معرفی می‌شوند.
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان همچنین به طرح دستیاران جوان اشاره کرد و گفت: این طرح در سطح دولت تا سطح شهرستان‌ها آغاز شده که مدیران را موظف می‌کند به منظور جانشین پروری دو دستیار جوان داشته باشند.

نظر شما