شناسهٔ خبر: 19622209 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

گفتگوی 18:30/ تمهیدات ستاد ارتحال برای سی و هشتمین سالگرد

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجت‌الاسلام علی کمساری مسئول شورای فرهنگی ستاد بزرگداشت امام راحل (ره) با حضور در برنامه گفت: امسال مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام مصادف شده با ماه مبارک رمضان و هوای گرم خرداد ماه و برای فراهم کردن فضای لازم برای روزه داران و زائران  تصمیم بر این شد برخلاف سنوات گذشته مراسم عصر برگزار شود.

او ادامه داد: به دلیل مقارن شدن مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام امسال با ماه مبارک رمضان، زائران شهرستان ها و استان های دور را نداریم و قرار بر این شد از البرز، قزوین، قم و سمنان زائران در این مراسم حضور یابند.

او افزود: در همین راستا، برنامه های فرهنگی در استان ها گسترانیده شده است و در قالب نمایشگاه عکس، چاپ و تولید محصولات فرهنگی پیگیری می شوند.

مسئول شورای فرهنگی ستاد بزرگداشت امام راحل (ره) افزود: مراسم امسال سالگرد ارتحال امام راحل راس ساعت 18 عصر شروع می شود و بعد از آن با فرمایشات مقام معظم رهبری مراسم ادامه خواهد یافت.

کمیساری با اشاره به تهیه و تدوین سند سیاست گذاری شورای فرهنگی گفت: این سند از ماهها قبل تهیه و تدوین شده و هدف گذاری مخاطبان برنامه های فرهنگی صورت گرفته و علت آن هم این است که 50 درصد جمعیت جوان و نوجوان کشور در زمان حضرت امام به دنیا نیامده بودند و یا کودک بودند که نیاز است شخصیت، تفکر و اندیشه حضرت امام به آنها شناسانده شود.

او ادامه داد: برای دانشگاهیان هم مجلات فرهنگی تولید شده است و در فضای مجازی هم تولیدات فرهنگی با محوریت حضرت امام انجام شده است و به خصوص امسال برای اولین بار سمفونی روح ا.. با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تولید شد و فردا دوشنبه ساعت 22 در تالار وحدت ارائه می شود.

او با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزشی تفکر و اندیشه امام راحل گفت: به صورت متداول نظام آموزشی یکی از اسناد بالا دستی که به کار می گیرد وصیت نامه حضرت امام است و باید نگاه ما به ترویج اندیشه امام خمینی (ره) قدری بیشتر لحاظ شود و برنامه های آموزشی متنوع و متناسب با شرایط روز انجام شود.

او ادامه داد: برای ترویج اندیشه و تفکر حضرت امام(ره) کار گروه های دانش آموزی و دانشجویی تشکیل شده اند و در طول سال مسابقات و برنامه های فرهنگی برگزار می کنند.
 
 مسئول کمیته جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد بزرگداشت امام (ره) گفت: علاقمندان حضور در شرکت مراسم ارتحال امام (ره) که برای اولین بار به تهران اعزام می شوند، در اولویت هستند.
 
حسینی افزود: خیل مشتاقان حضرت امام، نزدیک به 250 هزار نفر از شهرستان ها حضور خواهند داشت که در جمع کاروان هایی به تهران اعزام می شود.
 
او با اشاره به توزیع آثار حضرت امام در بین زوار افزود: اوج مراسم بزرگداشت حضرت امام (ره) سخنرانی مقام معظم رهبری است.
 
مسئول کمیته جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد بزرگداشت امام(ره) گفت: تدارک گسترده ای برای پارک سوار اتوبوس های شهرستان ها دیده شده است.
 
حسینی گفت: این کمیته بصورت رسمی فعالیت خودش را برای آشنایی جوانان، ورزشکاران و نخبگان در طول سال انجام می دهد و اختصاص به زمان ارتحال حضرت امام ندارد. دانشگاه هایی که سابقه سراسری دارند بصورت رسمی با این کمیته همکاری می کنند.
 
او افزود: ترویج و تبیین افکار حضرت امام در طول سال صورت می گیرد و از ابتدای سال فعالیت ما به خاطر ایام بزرگداشت گسترده تر می شود.
 
این کمیته هفته ای را به نام امام (ره) از 8 خرداد تا یکشنبه 14 خرداد در دانشگاه ها معرفی و ثبت کرده است که هر یک از ایام این هفته را به نام و موضوع خاصی نام گذاری شده است.
 

نظر شما