شناسهٔ خبر: 19621874 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

 آغاز زمان ثبت درخواست ماموريت و انتقال اعضاي هيات علمي دانشگاه آزاد

به گزارش روابط عمومي دانشگاه‌ آزاد اسلامي، مديرکل امور هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي از آغاز ثبت درخواست ماموريت و انتقال اعضاي هيات علمي اين دانشگاه خبر داد.

دکتر وحيدي مديرکل امور هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي با اعلام اين مطلب اظهار داشت: بخشنامه ماموريت و انتقال اعضاي هيات علمي مورد بازنگري قرار گرفته و جهت اجرا به واحدها و مراکز آموزشي ابلاغ شد.

وي با بيان اينکه ثبت درخواست‌ها تنها به صورت اينترنتي امکان‌پذير است، گفت: امسال نيز همانند سال گذشته اعضاي هيات علمي مي‏توانند از طريق سامانه www.sahem.iau.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

وحيدي افزود: اعضاي هيات علمي دانشگاه‌آزاد اسلامي مي‎‏توانند درخواستهاي خود را حداکثر تا پايان خردادماه در سامانه مذکور ثبت کنند.

مديرکل امور هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي به اصلاحات صورت گرفته در بخشنامه جديد اشاره کرد و گفت: براساس اصلاحات صورت گرفته، بررسي ماموريت و انتقال درون استاني اعضاي هيات علمي به استان‌ها تفويض اختيار شده است.

رئيس دانشگاه خبر داد؛

راه‎اندازي رشته ميان رشته‎اي گردشگري در دانشگاه اصفهان

رئيس دانشگاه اصفهان گفت: برنامه داريم رشته ميان‎رشته‎اي گردشگردي را در سال جاري در اين دانشگاه راه‎اندازي کنيم.

هوشنگ طالبي در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: برنامه داريم در حوزه تحصيلات تکميلي رشته گردشگري را راه‎اندازي کنيم تا براين اساس بتوانيم نيروي متخصص مورد نياز اين حوزه تربيت شوند.

وي افزود: براي توسعه و پيشرفت در حوزه صنعت گردشگري بايد زيرساختهاي لازم از جمله زيرساختهاي آموزشي و علمي فراهم شود.

رئيس دانشگاه اصفهان تاکيد کرد: شهر اصفهان مهد گردشگري کشور به شمار مي‎رود بنابراين لازم است به صورت آکادميک رشته مربوط به اين حوزه در دانشگاه اصفهان راه‎اندازي شود.

طالبي گفت: درحال برنامه‎ريزي هستيم تا به زودي رشته گردشگري را در مقطع تحصيلات تکميلي در اين دانشگاه راه‎‏اندازي کنيم.

پشتيباني صندوق حمايت از پژوهشگران از 90 طرح فناورانه

در آخرين جلسه کميته تخصصي صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران حمايت از 90 طرح پژوهشي به تصويب رسيد.

به گزارش ايسنا، حمايت از طرح‌هاي پژوهشي بنيادي و کاربردي پژوهشگران يکي از فعاليت‌هاي صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران است که هر ساله با هدف کمک به پيشبرد مرزهاي دانش و حل مسائل اساسي کشور بر اساس اولويت‌هاي علمي کشور در شاخه‌هاي مختلف علوم در چارچوب عرصه‌هاي اولويت‌داري اعلام مي‌شود؛ در واقع در صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور پروژه‌هاي تحقيقاتي مورد حمايت قرار مي‌گيرند که بر اساس نيازها و مزيت‌هاي کشور توصيف شده باشند.

در اين راستا در آخرين جلسه کميته تخصصي صندوق، حمايت از 79 طرح پژوهشي که از کارگروه مختلف صندوق به اين کميته آمده بود، بررسي و مصوب شد.

براساس اعلام روابط عمومي معاونت علمي رياست‌جمهوري، همچنين در اين جلسه 11 طرح تفاهم‌نامه‌اي نيز به تصويب رسيد که اين طرح‌ها در حوزه‌هاي مختلف علمي همچون کشاورزي، علوم انساني، علوم زيستي، پزشکي و مهندسي هستند.

با پايان مهلت ثبت‌نام اعلام شد؛

ثبت‌نام 197 هزار نفر در دوره‎هاي کارداني

با پايان مهلت ثبت‌نام در دوره‎هاي کارداني نظام جديد فني و حرفه‌اي سال 96 و ثبت‌نام 197 هزار نفر در اين دوره‎ها، بخش عمده‏اي از ظرفيت پذيرش خالي ماند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرصت ثبت‌نام در دوره‎هاي کارداني نظام جديد دانشگاه فني و حرفه اي و مؤسسات آموزش عالي غيردولتي-غيرانتفاعي سال 1396 به دليل انتشار اصلاحيه براي دفترچه راهنماي انتخاب رشته و اعلام کدرشته محلهاي جديد تا سوم خرداد تمديد شده بود که پس از پايان اين مهلت، آمار ثبت‌نام اعلام شد.

دکتر حسين توکلي مشاور عالي سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار مهر افزود:در نهايت 197 هزار و 702 نفر در در دوره‎هاي کارداني نظام جديد دانشگاه فني و حرفه اي و مؤسسات آموزش عالي غيردولتي-غيرانتفاعي سال 1396 ثبت‌نام کردند.

وي افزود: ظرفيت پذيرش در دوره‎هاي کارداني نظام جديد دانشگاه فني و حرفه‌اي و مؤسسات آموزش عالي غيردولتي- غيرانتفاعي سال 1396 با ايجاد 6 هزار و 260 ظرفيت جديد، به 300 هزار و 944 نفر افزايش يافت. توکلي خاطرنشان کرد: پذيرش در 31 رشته مورد پذيرش در دوره‎هاي کارداني نظام جديد دانشگاه فني و حرفه اي و مؤسسات آموزش عالي غيردولتي-غيرانتفاعي سال 1396 به صورت بدون آزمون (پذيرش صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي) و پذيرش در 11 رشته به صورت با آزمون است.

مشاور عالي سازمان سنجش گفت: آزمون آن دسته از رشته هايي که پذيرش در آنها با آزمون است جمعه 13 مرداد برگزار مي‎شود و داوطلبان از روز سه‌شنبه 10 مرداد 96 تا روز پنجشنبه 12 مرداد 96 با مراجعه به پايگاه اطلاع‏رساني اين سازمان مي‏توانند نسبت به تهيه پرينت کارت شرکت در آزمون و راهنماي شرکت در آزمون اقدام کنند.وي گفت: نتايج نهايي پذيرش در رشته‎هاي باآزمون و بدون آزمون در دهه آخر شهريورماه 96 اعلام مي‎شود. با توجه به اعلام آمار نهايي ثبت‌نام 197 هزار و 702 نفر، و ظرفيت پذيرش دوره‎هاي کارداني نظام جديد دانشگاه فني و حرفه‏اي و مؤسسات آموزش عالي غيردولتي-غيرانتفاعي سال 1396 تعداد 103 هزار و 242 ظرفيت خالي ماند. پذيرش در 31 رشته امتحاني صرفاً با سوابق تحصيلي (معدل کل ديپلم) صورت مي‎گيرد و براي اين دسته از داوطلبان آزمون برگزار نخواهند شد. اين رشته‎ها شامل الکتروتکنيک، کامپيوتر، مکانيک خودرو، تاسيسات، نقشه‎کشي معماري، نقشه‎برداري، حسابداري بازرگاني، مديريت خانواده، تربيت بدني، گرافيک، صنايع غذايي است.

برچسب‌ها:

نظر شما