شناسهٔ خبر: 19617026 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ضرورت پرهیز از حاشیه سازی های انتخاباتی

روزنامه شیرازنوین چاپ شیراز یکشنبه در شماره 1262 یادداشتی با عنوان 'کمک به دولت و پرهیز از حاشیه‌سازی‌های انتخاباتی' به قلم سید محی الدین حسینی ارسنجانی دبیر تحریریه این روزنامه منتشر کرده است.

صاحب‌خبر -

در این یادداشت آمده است: انتخابات ریاست جمهوری عرصه‌ای بی بدیل برای به نمایش گذاشتن مشارکت مردمی در تعیین سرنوشت یک ملت و رعایت اخلاق اسلامی است و ضروری ا‌ست که هواداران هر یک از کاندیداها بعد از انتخابات، از توسل به تخریب، تهدید و هرگونه شایعه سازی خودداری کنند.
اعمال نظارت مستمر بر تمامی مراحل انتخابات و همچنین تأیید صحت و سلامت مراحل اجرایی انتخابات از مهمترین وظایف هیأت نظارت بر انتخابات است‌ و مسئولان مجری انتخابات برابر قانون با تخلفات و متخلفین برخورد خواهند کرد اما اگر از هرسو هجمه به دولت منتخب در کار باشد و یا اصل انتخابات از سوی یاران رقبا به زیر سوال برده یا مخدوش جلوه داده شود، درواقع کمکی شده به رسانه‌های بیگانه و بنگاه‌های دروغ پراکنی غربی که می‌خواهند شیرینی حضور پرشور مردم را بر کام آنان تلخ کنند.
اکنون نوبت همدلی و همراهی با دولت و کنار گذاشتن اختلافات است و باید دانست که دولت دوازدهم دولت همه مردم و حسن روحانی رئیس جمهور تمامی ایرانیان چه آنها که به او رای داده و چه آنها که به او رای نداده اند است. دستگاه‌های ذیربط هم باید در راستای حفاظت و صیانت از آرای مردم اهتمام ویژه‌ای داشته و تمامی مساعی خود را در حفظ وحدت و کنترل اوضاع عمومی و امنیت ملی به کار بندند.
دستگاه قضایی بعداز برگزاری انتخابات با هرگونه سیاه‌نمایی، حاشیه‌سازی و جنجال آفرینی با هدف ایجاد تشنج و التهاب در فضای عمومی کشور و تأمین خوراک خبری رسانه‌های معاند، قاطعانه و بر اساس قانون برخورد کند و از تمامی کاندیداها، ستادها و هواداران آن‌ها بخواهد ضمن پرهیز از ارتکاب جرایم و تخلفات پس از انتخابات در چارچوب موازین قانونی حرکت کنند.
بدون تردید ملت بزرگ ایران با حفظ انسجام و هوشیاری و در سایه هدایت‌های رهبری، همچون همیشه پیروز کارزار انتخابات بوده اند لذا رسانه‌ها بویژه رسانه ملی هم وظیفه دارند دراین شرایط عموم را به رعایت تقوای سیاسی و پرهیز از اختلاف افکنی و شایعه‌پراکنی و دورشدن از حاشیه سازی‌ها دعوت کنند.
به هر حال دولتی برروی کار آمده تا مشکلات مردم را رفع کند و جامعه را در مسیر صحیح هدایت کند بنابراین رسانه‌ها باید مشکلات مردم را با انتقادات سازنده و ارائه راهکار مناسب برای مسئولان انتقال دهند و تریبون‌ها در مسیر تخریب دولت نباشد. متاسفانه برخی رسانه‌ها مشکلات کوچک را بزرگ و مشکلات بزرگ را کوچک جلوه می‌دهند که این امر از لحاظ اخلاقی کار پسندیده‌ای نیست و برخی از افراد جامعه نیز نمی‌خواهند این انتخاب ارزشمند را قبول کنند و پیوسته درصدد ریختن آب به آسیاب دشمن هستند. باید به این دولت کمک کرد.
6114/ 2027
دریافت: علی اکبر خرامش ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

نظر شما