شناسهٔ خبر: 19616772 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دادستان انقلاب شهرستان قدس:

با متخلفان انتخاباتی در شهرقدس قاطعانه برخورد می‌شود

R7840/P1357/S6,60/CT1

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قدس گفت:‌ مجموعه دستگاه قضایی شهرستان برای بررسی و رسیدگی به پرونده‌های متخلفان با مستندسازی پرونده‌ها در مواردی که به اموال عمومی خسارت وارد شده باشد به ‌صورت جدی با متخلفان برخورد می‌کند.

صاحب‌خبر -

مجید کاویانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرقدس اظهار داشت: با پایان انتخابات روند بررسی پرونده‌های تخلفاتی نامزدهای پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با اولویت در حال رسیدگی است.

 وی افزود: علی‌رغم مشارکت و حضور پرشکوه مردم و حمایت آنان از نظام، متأسفانه در این دوره از انتخابات و تبلیغات نامزدها شاهد بداخلاقی‌ها و هنجارشکنی‌های بسیار زیادی از سوی کاندیداها بودیم که هم‌اکنون پرونده‌های آنان در دستگاه قضایی مفتوح و در حال رسیدگی است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قدس با اشاره به این ‌که دستگاه قضایی وظیفه رسیدگی به پرونده‌های جرائم انتخاباتی را برعهده دارد گفت: تطمیع مردم را اهانت به شأن و منزلت مردم می‌دانیم؛ چرا که مردم ما امروز به بلوغ بسیار مناسب سیاسی رسیده‌اند و به ‌درستی تشخیص می‌دهند، پس باید در فضای انتخاباتی مردم با انتخاب خودشان به‌ دور از تهدید، تطمیع، تخریب و فضای بداخلاقی، فرد یا افراد موردنظر خود را انتخاب کنند.

کاویانی در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد کاندیداها تصریح کرد: پرونده‌های جرائم انتخاباتی در شعبه ویژه رسیدگی می‌شود و امیدواریم که با رعایت اخلاق و موازین شرعی و قانونی و حقوق افراد و شهروندان و نامزدها، دیگر شاهد پرونده‌های این‌چنینی نباشیم.

وی عنوان کرد: تمام تلاش دستگاه قضایی بر این بوده است که نسبت به هر پرونده‌ای که گشوده می‌شود، طبق قانون عمل کند و فرقی نمی‌کند که این پرونده مربوط به چه شخص و یا چه جناحی باشد؛ بنابراین همه کسانی که مورد اتهام قرار گرفته‌اند، در هر جایگاه و هر جناح یا جریانی باشند، دادستانی کار خودش را انجام می‌دهد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قدس با تأکید بر اینکه تخلفات کاندیداها تأثیری در اصل رأی آن‌ها ندارد افزود: بسیاری از پرونده‌ها در همان مراحل اولیه و با اخذ تعهد کتبی از افراد بررسی شد و تعدادی دیگر منطبق با تخلفات انجام‌شده در دادستانی در حال بررسی است، که شامل خسارت به اموال عمومی و به طرفیت شهرداری است.

کاویانی در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه دستگاه قضایی شهرستان برای بررسی و رسیدگی به پرونده‌های متخلفان مصمم است و قطعاً با مستندسازی پرونده‌ها در مواردی که به اموال عمومی خسارت وارد شده باشد، به ‌صورت جدی با متخلفان برخورد می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما