شناسهٔ خبر: 19615941 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برپایی کلاس های آموزش قرآن در جوار بارگاه امامزاده محمد عابد

خبرگزاری شبستان: مدیر آستان مبارکه امامزاده محمد عابد علیه السلام مشهد میقان شهر اراک از برپایی کلاس های آموزش قرآن در جوار بارگاه امامزاده محمد عابد علیه السلام مشهد میقان اراک خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام عبدالله حسینخانی، مدیر آستان مقدس امامزاده محمد عابد علیه السلام مشهد میقان با تبریک به مناسبت ماه بهار قرآن از برگزاری برنامه های فرهنگی و قرآنی در این آستان خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: برگزاری کلاس های آموزش قرآن ویژه جوانان و نوجوانان و بانوان مجاور حرم از جمله برنامه های این ماه است.

 

وی افزود: این کلاس ها چند سالی است که هر روز در ماه مبارک رمضان با حضور گسترده جوانان و نوجوانان برگزار می شود که امسال نیز علاقمندان در ساعت 6 عصر در این کلاس ها حاضر می شوند.

 

حجت الاسلام حسینخانی برگزاری مراسم جشن نیمه رمضان، ولادت با سعادت امام حسن مجتبی علیه السلام را از دیگر برنامه های این بقعه مبارکه در ماه مبارک رمضان دانست و ادامه داد: برگزاری جلسات سخنرانی و بیان احکام شرعی نیز هر روز بعد از نماز ظهر و عصر برگزار می شود.

 

این مقام مسئول برپایی خیمه های معرفت، پاسخگویی به مسایل شرعی و اعتقادی، برپایی غرفه کودکان و توزیع افطاری را از دیگر برنامه ها دانست و اضافه کرد: در شب های ماه رمضان هر شب بیش از 200 افطاری ین روزه داران توزیع می شود.

 

ویژه برنامه شب های قدر از 19 تا 23 رمضان

 

مدیر آستان مقدس امامزاده محمد عابد علیه السلام مشهد میقان شهر اراک برگزاری ویژه برنامه شب های قدر را از دیگر برنامه های این بقعه مبارکه در ماه رمضان دانست و ادامه داد: ویژه برنامه عصر شهادت امیر المومنین علیه السلام از ساعت 7 عصر نیز از دیگر برنامه ها است.

 

وی افزود: مراسم شب های قدر با تلاوت قرآن کریم، قرائت دعای افتتاح، جوشن کبیر، دعای کمیل و توسل، عزاداری و سینه زنی، سخنرانی خطبای برجسته و قرآن به سر برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسینخانی همچنین به برگزاری کرسی های تلاوت نیز اشاره کرد و گفت: کرسی های تلاوت قرآن کریم با حضور وحید نظری و استاد عدی از قاریان برجسته کرمانشاه از دیگر برنامه های شب های قدر است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: نشست هم اندیشی گفتمان امام و رهبری با حضور گردان عمار به مناسبت ارتحال امام خمینی در 14 خرداد و برگزاری جلسات سخنرانی در شب های 14 و 15 خرداد در شبستان حضرت زهرا سلام الله نیز از برنامه های این روزها است.

 

 

نظر شما