شناسهٔ خبر: 19615664 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طرح فردوس در نمایشگاه بین‌المللی قرآن رونمایی می‌شود

مردم می‌توانند با اهدای چادر کهنه، چادر دانشجویی طرح فردوس با قیمت‌ 49 هزار تومان دریافت کنند.

صاحب‌خبر -
طرح فردوس در نمایشگاه بین‌المللی قرآن رونمایی می‌شود
به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری طرح ملی نذر حجاب چادر مشکی، روز یکشنبه 7 خرداد با حضور مدیران برندهای چادر مشکی برگزار شد.
 
رمضانی مدیر برند نگار گفت: بالغ بر 14 سال است در عرصه تولیدات حجاب فعالیت می‌کنم. در خصوص پوشش حجاب در کشورمان مسائل مختلفی مطرح است؛ هنوز چادر به عنوان کالای فرهنگی شناخته نشده است. دغدغه اول ما این است که کالای حجاب کالای فرهنگی به شمار بیاید.
 
وی افزود: نوآوری در بحث حجاب مطرح شده است؛ چادر افتخار و نماد ملی ما است، اما در این سال‌ها مشکلاتی را در این زمینه داشتیم. البته در 15 سال پیش فقط یک نوع چادر سنتی در بازار وجود داشت اما امروزه بالغ بر 30 مدل چادر در بازار داریم.
 
اسماعیلی مدیر عامل برند حجاب گستر در ادامه گفت: اولین نفری بودم که چادر ملی را به صورت انبوه تولید کردم. جنبه معنوی آن برایم بسیار بیشتر بود. این کار را مقدس می‌دانم و به دنبال سود نیستم.
 
وی ادامه داد: احساس کردم باید در حوزه فرهنگی خدمتی داشته باشیم. کاری نو عرضه کرده و با بهترین دوخت و پارچه، کیفیت چادرها را در اختیار مردم قرار خواهیم داد. اهداف ما تاثیرگذاری روی محصولات حجاب است. با رونمایی طرح فردوس در نمایشگاه قرآن، 30 الی 40 درصد قیمت چادر کاهش پیدا می‌کند.
 
وی در خصوص طرح فردوس عنوان کرد: اگر سازمان و خیریه‌ای نذری می‌خواهند داشته باشند، می‌توانند با طرح فردوس همکاری کنند و چادر را به عنوان نذری اعطا کنند. مردم می‌توانند با اهدای چادر کهنه، چادر دانشجویی طرح فردوس با قیمت‌ 49 هزار تومان دریافت کنند.
 
قلعه قلوند مدیر تولیدی نگاه در این مراسم گفت: متاسفانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سرمایه گذاری برای تولید پارچه انجام نشده است. علیرغم اینکه ما از چادر به عنوان نماد ملی کشور نام می‌بریم، البته بنیاد مستضعفین یک کارخانه در شهر کرد تاسیس کرده و پارچه مشکی تولید می‌کند اما هنوز نتوانسته نیاز بازار ایران را تامین کند؛ چرا که با تولیدکنندگان بخش خصوصی مشورت نداشته است.
 
وی ادامه داد: طرح فردوس قرار است به نیاز بخشی از جامعه پاسخ دهد. مدل بسیار پر مصرف چادر دانشجویی را انتخاب کرده‌ایم. تمام کسانی که می‌خواهند کار فرهنگی انجام دهند، می‌توانند نذر فرهنگی چادر داشته باشند.
 
وی عنوان کرد: کیفیت، مرغوبیت پارچه، دوخت و قیمت مناسب شرایط طرح فردوس است.
 
انتهای پیام/
 
 
 
 

نظر شما