شناسهٔ خبر: 19614731 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اجرای طرح با قرآن در رمضان در استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از اجرای طرح با قرآن در رمضان در استان مرکزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمد رضا شفیعی، مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ضمن تبریک به مناست ماه رمضان ماه بهار قرآن و انس با پروردگار به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: ماه رمضان فرصت مناسی برای انس بیش از پیش با کلام وحی و ارتباط پرودگار است که در این ماه برنامه های مختلف قرآنی در مساجد، حسینیه ها و جلسات مذهبی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اجرای طرح با قرآن در رمضان در سطح استان مرکزی افزود: این طرح اجرای تلاوت روزانه قرآن کریم است بیش از یکصد جلسه قرآنی در سطح استان در ماه رمضان برگزار می شود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: این جلسات در مساجد، حسینیه ها و جلسات هیئات مذهبی است که از برگزاری جلسات قرآنی توسط این سازمان حمایت می شود.

 

حجت الاسلام شفیعی همچنین از برگزاری محافل انس با قرآن شهری و روستایی خبر داد و گفت: تعداد 12 محفل انس قرآن شهری با حضور قاریان و حافظان قران کریم و مردم مومن و روزه دار برگزار می شود.

 

این مقام مسئول همچنین از برگزاری 12 محفل روستایی در روستاهای که جمعیت و پتانسیل برگزاری این محافل را دارد خبر داد و گفت: این محافل نیز بنا به برنامه ریزی هر شهرستان در یک روستا  حضور قاریان برجسته برگزار خواهد شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری طرح بینات 20 خبر و ادامه داد: طرح بینات 20 طرح ترجمه و تفسیر سوره مبارکه حجر است که در ماه مبارک رمضان اجرا می شود.

 

حجت الاسلام شفیعی خاطر نشان کرد: در این طرح که در مساجد و حسینیه ها و هیئات قرآنی برگزار می شود به مباحث ترجمه، مفاهیم و تفسیر قرآن می پردازند.

 

 

نظر شما