شناسهٔ خبر: 19609674 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تجمع همزمان دو گروه مخالف حوزه آزمایشگاهی کشور در مقابل مجلس

مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه (7 خرداد 96) شاهد دو تجمع همزمان و معترض به یکدیگر در برابر ساختمان خود بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه (7 خرداد 96) شاهد دو تجمع همزمان و معترض به یکدیگر در برابر ساختمان خود بود. 

بر اساس این گزارش، دارندگان مدرک PHDهای تک‌رشته‌ای برای تشکر از وزیر بهداشت بخاطر اجرای قانونی که به آنان مجوز راه‌اندازی آزمایشگاه می‌دهد در برابر ساختمان مجلس حضور یافته‌اند.

این عده با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون «30 سال انحصارگرایی در آزمایشگاه‌ها برابر است با وضعیت نابسامان آزمایشگاه‌های کشور» و «قانون، قانون؛ حلقه گمشده در آزمایشگاه‌ها» در دست داشتند. 

همچنین جمعی از پاتولوژیست‌ها نیز در مقابل ساختمان مجلس حضور یافتند و با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون «ایجاد راه میان‌بر؛ ضربه به سیستم سلامت» خواهان عدم اعطای مجوز به دارندگان مدرک PHDهای تک‌رشته‌ای جهت راه‌اندازی و اداره آزمایشگاه شدند.

 بنا بر این گزارش، دارندگان مدارک PHD تک‌رشته‌ای در این تجمع اعتقاد داشتند که قانون اعطای مجوز به آنان جهت راه‌‌اندازی آزمایشگاه در حدود 29 سال است که مصوب شده است اما به بهانه‌های مختلف از اجرای آن ممانعت شده بود و اکنون اجرایی شده است.

یکی از این پزشکان تک‌رشته‌ای در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: حدود 8 سال مسعود پزشکیان وزیر اسبق بهداشت و درمان در اجرای قانون مزبور تأکید مجدد کرد و موضوع تا مراحل انتهایی نیز پیش رفت اما مجدداً جلوی اجرای آن گرفته شد تا اینکه اخیرا این موضوع اجرایی شده است.

به گفته این دارنده مدرک PHD تک‌رشته‌ای، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان نیز اخیراً با اجرای آن موافقت کرده است اما پاتولوژیست‌ها فشار می‌آورند که اجرای آن لغو شود.

انتهای پیام/

نظر شما