شناسهٔ خبر: 19599491 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی عنوان نمود:

38 هزار خانوار در استان مرکزی تحت حمایت کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: بیش از 38 هزار خانوار در استان مرکزی از حمایت کمیته امداد به شکل ماهیانه بهره‌مند می‌شوند.

صاحب‌خبر -

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: بیش از 38 هزار خانوار در استان مرکزی از حمایت کمیته امداد به شکل ماهیانه بهره‌مند می‌شوند.

قنبر موسی‌نژاد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه این میزان آمار فقر زیبنده جامعه اسلامی نیست، افزود: متاسفانه هنوز در جامعه ما فقر وجود دارد و این دره فقر روز به روز عمیق‌تر نیز می‌شود. ما در کمیته امداد تولیدکننده فقر نیستیم ولی بهره‌بردار فقر هستیم. باید تلاش ما این باشد که فقر را در جامعه بزدائیم و فقر در جامعه ما به حداقل برسد.

وی یکی از افتخارات کمیته امداد را ترویج احسان و نیکوکاری در جامعه دانست و افزود: یکی از دلایل رشد فقر این است که متاسفانه مسلمانان ما در جامعه اسلامی به وظایف و تکلیف شرعی خود به خوبی عمل نمی کنیم که در این زمینه روایات و احادیث بسیاری داریم؛ اگر زکات و دیگر سنت‌های حسنه پرداخت می‌شد بی شک شاهد این آمار فقر در جامعه نبودیم.

موسی‌نژاد با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان ویزه کمک به مددجویان گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی است تا افراد در این ماه طعم گرسنگی و درد نیازمندان را بچشند؛ امسال برنامه‌ریزی کردیم که 26 هزار خانوار مخاطب کمیته امداد اطعام شوند.

وی در طرح اطعام نیازمندان، سرانه هر خانوار را یک‌میلیون ریال دانست و گفت: این مبلغ در قالب سبد کالا در اختیار نیازمندان گذاشته می‌شود تا مددجو ضمن اینکه تکریم می‌شوند برای سبد کالایی خود برنامه‌ریزی کنند.

نظر شما