شناسهٔ خبر: 19596566 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نهادها و دستگاه های فرهنگی به کیفی تر شدن فعالیت های اوقات فراغت کمک کنند

خبرگزاری شبستان: دبیر هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، کیفی تر شدن فعالیت های اوقات فراغت کانون های مساجد را نیازمند تعامل و هم افزایی سایر نهادها و دستگاه ها دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حسین فرخنده، دبیر هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی امروز شنبه در دومین نشست ستاد هماهنگی برنامه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری بیان کرد: مسجد، پایگاه دینی و یک پایگاه قدرتمند در عرصه دینی محسوب می شود و می تواند نقش بسیار مهمی در زمینه های مختلف ایجاد کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، مساجد را پایگاه خوبی برای تولید آثار هنری و همچنین پایگاهی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانست و افزود: کانون های فرهنگی و هنری باید فعالیت های هنری را بیشتر مورد توجه قرار داده و برای رونق به جاذبه های مساجد ارتباط کانون های مساجد با انجمن های هنری تقویت شود.

 

وی بر پیوند هنرمندان با مراکز دینی تاکید کرد و گفت: در اثر گفتگوها و مباحث، قطعا شاهد تولیدات دینی بیشتری خواهیم بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی همچنین بر پیوند مساجد با دستگاه های اجرایی که فعالیت های دینی انجام می دهند، تاکید کرد و افزود: این امر موجب هم افزایی بیشتر شده و شاهد اجرای برنامه های فرهنگی و هنری بهتری در این حوزه خواهیم بود.

 

وی فعالیت 341 کانون فرهنگی و هنری در مساجد که قرار است به همین میزان پایگاه اوقات فراغت داشته باشیم را فرصت غنیمتی دانست تا با همکاری سایر نهادها و دستگاه های مرتبط بتوانیم فعالیت ها و برنامه های اوقات فراغت را کیفی تر برگزار کنیم.

 

وی با بیان اینکه راه اندازی کانون فرهنگی و هنری، تجهیز و تربیت نیروی انسانی متعهد و انقلابی، سه محور اصلی فعالیت دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری است، بیان کرد: طی کردن این مراحل با همکاری نهادهای فرهنگی و هم افزایی در مسیر تعامل و انسجام، قطعا رسیدن ما را به اهداف عالیه و رشد و تعالی فعالیت های مسجدی تسریع می بخشد.

 

دبیر هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی اظهارداشت: برای برنامه ریزی بهتر و جامع تر لازم است برنامه های اوقات فراغت دبیرخانه مساجد مشخص و همچنین برنامه دستگاه ها قبل از جلسه سوم اخذ شود و در جلسه بعدی به تصمیمات نهایی و انعقاد تفاهم نامه همکاری برسیم.

 

وی همچنین تأکید کرد: باید در آئین افتتاحیه اوقات فراغت، ظرفیت دستگاه ها و نهادهای فرهنگی در راستای برنامه های اوقات فراغت برای مدیران کانون های مساجد تبیین شود.

 

فرخنده با بیان اینکه در جلسه بعدی پیش نویس طرح ها باید با اعلام نظر نمایندگان حاضر در جلسه آماده شود، افزود: با توجه به اینکه هدف ما تحمیل مالی به دستگاه ها نیست بلکه نیازمند همکاری و هم افزایی هستیم، امید داریم پس از انعقاد تفاهم نامه در راستای مهندسی فرهنگی جامعه حرکت کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، لحاظ کردن آیتم های تشویقی در برنامه های اوقات فراغت، دخیل کردن نهادهای مردمی در اجرای برنامه ها، ارزیابی برنامه ها و معرفی کانون ها و دستگاه های فعال مرتبط با اوقات فراغت پس از پایان برنامه ها و دعوت از فعالان فرهنگی در تصمیم گیری و تصمیم سازی طرح ها را هم مورد توجه قرار داد.

 

هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی هم در این نشست از فعالیت 341 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان خبر داد و گفت: اجرای طرح ربیع القرآن، طرح 1451، همایش سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی و محافل انس با قرآن کریم از جمله برنامه هایی ست که در ایام ماه رمضان و بعضاً تا پایان تابستان ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه برنامه های اوقات فراغت با عنوان آسمانی ها پی از ماه مبارک رمضان اجرایی می شود، افزود: پایگاه های اوقات فراغت در تمام کانون های فرهنگی و هنری دایر است.

 

شیرازیان، سرانه اعتبار اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری را بسته به نوع و میزان فعالیت ها بین 200 تا 500 هزار تومان اعلام کرد.

 

وی اعزام مبلغ دینی به کانون های روستایی، راه اندازی کاروان نشاط فرهنگی، یک روز فرهنگی در روستا، مسابقات کتابخوانی و مسابقات فرهنگی و کلاس های آموزشی و فرهنگی را از جمله برنامه های ایام اوقات فراغت معرفی کرد.

 

در این جلسه نمایندگان دستگاه های فرهنگی مرتبط با دبیرخانه مساجد برنامه های اوقات فراغت و همچنین ظرفیت دستگاه متبوع در جهت همکاری با کلاس های اوقات فراغت کانون های مساجد را ارائه دادند.

 

 

نظر شما