شناسهٔ خبر: 19588022 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

موزه تاریخ علوم اردبیل موزه برتر کشور شد

استان‌ها > اردبیل - موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی برای دومین سال پیاپی به عنوان موزه برتر کشور از سوی شورای کمیته ملی موزه های ایران(ایکوم) انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ پروفسور محمد نریمانی گفت: انتخاب موزه برتر کشور در چهار گروه موزه ‌های خصوصی و موزه‌ های دولتی بزرگ، متوسط و کوچک و ۱۲ محور تخصصی شامل آموزش, پژوهش, بازدید از موزه, تلاش برای بقا، توسعه مدیریت، خلاقیت و نوآوری, کودکان و نوجوانان، اعمال استانداردهای فنی و توسعه فیزیکی، گردآوری، معرفی، حفاظت و نگهداری و شعار روز جهانی انجام شده است که از این بابت با ۵۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل مواجه بوده است.

وی افزود: با همکاری ۵۰ شخصیت علمی و تخصصی در عرصه‌های مختلف موزه و موزه داری طی ۱۲ جلسه و بیش از ۲۳۵ نفر ساعت مورد ارزیابی، نقد و داوری قرار گرفت و نهایتا از بین موزه ‌هایی که به مرحله پایانی راه یافته بودند پس از تجمیع آرا در گروه‌های ۴ گانه و هر یک از ۱۲ محور تخصصی، موزه‌های برتر سال 1395 انتخاب شد.

نریمانی ادامه داد: در بخش موزه‌ دولتی کوچک، موزه تاریخ علوم اردبیل با شاخصه «توسعه مدیریت» و «شعار روز جهانی» به عنوان موزه برتر کشور معرفی و تقدیر شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: موزه تاریخ علوم اردبیل همچنین در شاخصه های بازدید، گرداوری، نگهداری و حفاظت شایسته تقدیر شناخته شد.

گفتنی است مراسم تقدیر از موزه های برتر کشور همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور دکتر محمدحسن طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، علی مرادخانی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر احمد محیط طباطبایی رئیس کمیته ملی ایکوم، مهندس سید محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، دکتر محمدرضا کارگر مدیرکل موزه ها و جمعی از مسئولین و مدیران موزه های کشور در خانه هنرمندان ایران برگزار و از مهندس محمد انوار رئیس موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی تجلیل شد.

خاطرنشان می شود موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی در سال 1394 نیز در شاخصه های گرداوری، خلاقیت و نوآوری، کودک و نوجوان و توسعه مدیریت به عنوان موزه برتر کشور معرفی شده بود.
همچنین این موزه سال گذشته برنده هفدهمین جایزه ترویج علم جمهوری اسلامی ایران شده است.

46

برچسب‌ها:

نظر شما