شناسهٔ خبر: 19586512 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

احتمال ادغام بانک‌ها

رئیس کل بانک مرکزی درباره برنامه این بانک برای ادغام بانک‌های مجاز توضیحاتی ارائه کرد و البته به سپرده‌گذاران و مشتریان بانک‌ها اطمینان داد که هیچ جای نگرانی برای آنها نیست و از این سیاست متأثر نخواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ادغام تعاونی‌های اعتباری یا مؤسسات مالی غیرمجاز در مؤسسات و بانک‌های مجاز سیاستی است که طی سال‌های گذشته و در جریان ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی و کنترل فعالیت مؤسسات غیرمجاز در دستور کار بانک مرکزی قرار داشته و به‌دنبال آن موسساتی موفق به دریافت مجوز شده‌اند که مجموعه‌ای از تعاونی‌های غیرمجاز تحت فعالیت آنها قرار گرفته‌اند و این روند نیز همچنان ادامه دارد.

در حالی اکنون حدود 35 بانک و موسسه اعتباری مجاز در حال فعالیت هستند که چندی پیش در اظهارات مقامات بانکی اشاره‌ای به این شده بود که امکان ادغام بانک‌ها و مؤسسات مجاز وجود خواهد داشت این موضوع گرچه تاکنون عملیاتی نشده، اما چندی است که مخاطبان شبکه بانکی با اخباری درباره ادغام بانک‌های بزرگ و کوچک مواجه می‌شوند که به‌طور طبیعی آنها را درباره سرانجام منابع و سپرده‌هایشان نگران کرده است. این در حالی است که ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در گفت‌وگوی خود با ایسنا احتمال ادغام بانک‌ها را تأیید کرده و تاکید دارد که این یکی از روش‌های نزدیک شدن صورت‌های مالی بانک‌های ایرانی به استاندارادهای روز دنیا است. آن‌طور که سیف عنوان کرده تصمیم برای ادغام در درجه اول برعهده سهامداران خود بانک‌ها قرار دارد ولی در مسیری که بانک مرکزی برای استانداردسازی صورت‌های مالی بانک‌ها در پیش گرفته، این موضوع وجود داشته و خود سهامداران نیز ممکن است از آن استقبال کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما