شناسهٔ خبر: 19586359 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار فرستاده سازمان ملل در مورد بحران انسانی در غزه

فرستاده سازمان ملل متحد هشدار داد کشمکش قدرت باعث وخامت بحران انسانی در غزه شده که اکنون با خطر یک درگیری دیگر روبرو است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری رویترز، فرستاده سازمان ملل متحد در امور خاورمیانه به شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد کشمکش قدرت بین دو جنبش فلسطینی رقیب یعنی فتح و حماس باعث وخامت بحران انسانی در غزه شده که اکنون با خطر یک درگیری دیگر روبرو است.

نیکولای ملادنوف Nickolay Mladenov که این اظهارات را در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد بیان می کرد افزود: «ما با چشمانی باز شاهد شکل گیری بحرانی دیگر در غزه هستیم. اگر اقداماتی فوری برای کاهش تنش ها انجام نشود این بحران از کنترل خارج خواهد شد و پیامدهای ویرانگری برای فلسطینیان و همچنین اسرائیلی ها به دنبال خواهد داشت.»
وی گفت تشکیلات خودگردان فلسطینی ماه آوریل پرداخت حقوق به حدود 60 هزار کارمند بخش دولتی در غزه و تامین سوخت نیروگاه برق غزه را قطع کرد. کشمکش بین تشکیلات خودگردان فلسطینی و حماس بر سر مالیات سوخت باعث توقف فعالیت نیروگاه برق غزه شده است.
ملادنوف افزود خطوط انتقال برق بین مصر و غزه به دلایل فنی غیر فعال شده و درحال حاضر فقط خطوط انتقال برق اسرائیلی باقی مانده است که 60 درصد از برق غزه را تامین می کند. با این حال تشکیلات خودگردان فلسطینی ماه آوریل اعلام کرد دیگر به اسرائیل برای تامین برق غزه پولی نخواهد داد. 
وی تصریح کرد اکثر فلسطینیان ساکن غزه پیشتر فقط چهار ساعت در روز برق داشته اند و آن نیز ممکن است به نصف کاهش یابد.
ملادنوف همچنین تاکید کرد کارخانه های آب شیرین کن تنها با 15 درصد ظرفیت خودشان فعالیت می کنند و مردم غزه فقط چند ساعت در روز آب آشامیدنی دارند.

نظر شما