شناسهٔ خبر: 19584779 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

تريبون

صاحب‌خبر -

 به دنبال توافق اوپک؛

قيمت جهاني نفت سقوط آزاد کرد

به دنبال توافق اوپک و نا اميدي سرمايه گذاران از کاهش بيشتر توليد، قيمت جهاني نفت ظرف يک شب گذشته، نزديک به 5 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

به گزارش مهر به نقل از رويترز، قيمت جهاني نفت در بازار معاملات آتي روز جمعه، با کاهش قابل توجهي روبرو شد؛ اين در حالي است که توافق اوپک براي تمديد کاهش توليد تا مارس سال 2018 ميلادي هم، موجب نا اميدي سرمايه گذاران براي کاهش بيشتر توليد نفت شده و عامل اصلي سقوط قيمت طلاي سياه نام برده مي شود.

همچنين در نشست اوپک و برخي غير اوپکي ها، قرار بر اين شد که عرضه نفت تا پايان سه ماه نخست سال 2018 ميلادي، روزانه 1.8 ميليون بشکه کاهش پيدا کند.

البته صحبت در مورد تمديد کاهش توليد و تائيد شدن آن از سوي برخي مقامات نفتي کشورها، طي روزهاي اخير موجب افزايش بهاي قيمت نفت شده بود.

بر همين اساس، به دنبال توافق اوپک و نا اميدي سرمايه گذاران از کاهش توليد بيشتر، بهاي نفت برنت و وست تگزاس اينترميديت آمريکا هم، هر کدام به ترتيب با 4.6 درصد و 4.8 درصد کاهش مواجه شدند.

در همين حال، قيمت نفت درياي برنت در روز جمعه با يک دهم درصد کاهش به تداوم روند نزولي خود ادامه داد و به 51 دلار و 50 سنت در هر بشکه رسيد؛ ضمن اينکه قيمت نفت وست تگزاس اينترميديت آمريکا هم بدون تغيير، 48 دلار و 88 سنت به ازاي هر بشکه معامله شد.

سازمان خصوصي‌سازي اعلام کرد؛

چند نکته درباره شماره شبا براي دريافت سود سهام عدالت

مشمولان سهام عدالت، براي دريافت سود سالانه بايد شماره شبا بانکي مربوط به حساب معتبر و غيرمسدود به نام خود را ثبت نمايند.به گزارش از سازمان خصوصي سازي؛ براي دريافت سود سهام عدالت سالانه توسط مشمولين سهام عدالت، ثبت يک شماره شبا بانکي مربوط به حساب معتبر و غيرمسدود به نام فرد مشمول، در يکي از بانک هاي عامل کشور و اخذ اعلام تاييد نهايي آن از طريق سامانه سهام عدالت، ضروري است.

بر اساس اين گزارش؛ مشمولان سهام عدالت که تاکنون موفق به ثبت شبا بانکي خود در سامانه مزبور نشده اند، لازم است از فرصت استفاده نموده و حتما يک شماره شبا بانکي معتبر به نام خود را از طرق مختلف از بانک دريافت و در سامانه ثبت کنند و از تاييد نهايي آن، از طريق همين سامانه هم اطمينان حاصل نمايند.

گفتني است هر يک از مشمولان فقط بايد يک شماره شبا خود را در سامانه وارد کند و در هنگام کار با سامانه، شماره شباي شخص ديگري مثل والدين يا فاميل و دوستان را به جاي شباي خود ثبت نکند؛ همچنين مشمولان بايد پيش از ثبت شماره شبا بانکي خود در سامانه، از مسدود يا راکد نبودن حساب بانکي شان از طريق بانک اطمينان حاصل فرماييد.

به علاوه اين که مشمولين بايد شماره شبا حسابهاي بانکي مشترک را در سامانه ثبت ننماييد و حتما شبا بانکي شان متعلق به حسابي باشد که فقط صاحب آن حساب خودشان هستند.

پايش مستمر شماره شباي اعلامي از سوي مشمولان سهام عدالت

سازمان خصوصي سازي ضمن ابراز رضايتمندي از همکاري مناسب سيستم بانکي با سامانه سهام عدالت، از پايش مستمر شماره شباي اعلامي از سوي مشمولان خبر داد.سازمان خصوصي سازي اعلام کرد: با عنايت به عملکرد مطلوب بانک مرکزي و بانکهاي عامل، جريان ارسال شماره هاي شبا بانکي مشمولان سهام عدالت و دريافت تائيديه هاي بانکي از کليه بانکها عادي شده و کار ثبت شماره شباي بانکي سرعت گرفته است.

همچنين اين سازمان ابراز اميدواري کرد: استمرار همکاري مطلوب بانک ها با سامانه استعلام شبا بانکي مشمولان سهام عدالت با محوريت بانک مرکزي، منجر به تسريع هر چه بيشتر در تعيين وضعيت شبا بانکي مشمولان و اعلام تاييديه هاي شباي آنان گردد.

ورود گوشي‌هاي هوشمند جديد به بازار کشور

از يک رقيب تازه براي بازار گوشي هاي هوشمند تلفن همراه در بازار ايران رونمايي صورت گرفت.به گزارش آفرينش ،مديران شرکت TP-LINK که پيش تر در زمينه تجهيزات شبکه شناخته شده، امروز در يکي از هتل هاي تهران از محصول جديد خود در حوزه گوشي هاي هوشمند رونمايي کردند.Neffos، گوشي جديدي بود که يکي از دو مدل سري ايکس آن قرار است از دو هفته ديگر وارد بازار ايران شود تا در کنار ديگر رقيبان براي بازکردن جاي خود در بازار کشور وارد ميدان شود.

مدل X1 و همچنين مدل X1-Max دو گوشي هوشمندي هستند که از سوي اين شرکت چيني براي فروش در ايران رونمايي و معرفي شدند.

به گفته مسئولان TP-LINK حضور سه ساله آنها در بازار ايران باعث شد که تصميم به ورود گوشي هاي هوشمند خود به بازار ايران بگيرند و اين اطمينان را دارند که حداقل در رقابت با ساير برندها همچون شيائومي به دليل آشنايي بيشتر با بازار ايران، موفق تر خواهند بود.

آنها همينطور ارايه گارانتي مرغوب و همچنين قيمت مناسب خود را در کنار ويژگي هايي که در طراحي و ساخت اين گوشي ها در نظر گرفته اند را مزيت خود نسبت به برندهاي ديگر عنوان کردند.

جالب است که بدانيم مذاکراتي نيز با اپراتورهاي تلفن همراه در ايران براي عرضه اين برند انجام شده تا در آينده اي نزديک شاهد ارايه گوشي هاي مدل X1 و X1-Max برند neffos در کشور با سيم کارت هاي داخلي باشيم.

همچنين مديران TP-LINK درباره آوردن خط توليد خود به ايران گفتند که در اين زمينه فعلا برنامه اي ندارند اما ممکن است در آينده چنين اتفاقي رخ دهد.مطابق اعلام رسمي که صورت گرفت قرار است مدل X1 با قيمت 749هزار تومان و مدل X1-Max که البته هنوز توليد انبوه آن آغاز نشده است نيز با قيمت 949 هزار تومان به فروش برسد.

در فرصت چند دقيقه اي که براي تست گوشي هاي ارايه شده neffos داشتيم در نگاه اول، گوشي هاي خوش دست و خوش فرمي به نظر مي رسيد. چراکه انحناي پشت آن کمک مي کرد که به راحتي اين امکان را داشته باشيم تا با يک دست به کار با اين گوشي ها بپردازيم.

ضمن اينکه کيفيت دوربين ها نيز راضي کننده به نظر مي رسيد و ضعفي از اين بابت احساس نشد.اندرويد 7 که روي اين گوشي ها نصب شده با رابط کاربري کمي متفاوتي با ديگر گوشي هاي اندرويدي در دسترس است که به گفته مديران TP-LINK بيش از 3هزار بار براي آن طراحي صورت گرفته است.همچنين با اعلامي که صورت گرفت روي اين دو مدل گوشي بيش از 16هزار بار تست سقوط و 260هزار بار تست فشار دکمه انجام شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما