شناسهٔ خبر: 19584676 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

کوتاه از شهرستان‌ها

صاحب‌خبر -

کسب 153 رتبه برتر
سمنان- خبرنگار کیهان: دانش‌آموزان دوره‌های اول و دوم متوسطه مهدیشهر در مسابقات استانی نماز، قرآن، عترت و فرهنگی- هنری حائز 153 رتبه اول تا سوم شدند.این مسابقات که در سال تحصیلی 95-96 با حضور 4 هزار و 272 نفر در سطح مدارس استان سمنان برگزار شد، دانش‌آموزان شهرستان موفق به کسب 47 رتبه اول استانی، 57 رتبه دوم استانی و 49 رتبه سوم استانی در مسابقات نماز، قرآن، عترت (احکام، اذان، انشای نماز، حفظ عمومی و ویژه) صحیفه سجادیه، قرائت تحقیق، مفاهیم قرآن، نهج‌البلاغه) و فرهنگی- هنری شدند.
اهدای اعضای بدن
ساری- خبرنگار کیهان: اهدای اعضای بانوی 60 ساله آملی به 7 بیمار جانی دوباره بخشید.بر اثر سقوط لیلا توکلی بانوی 60 ساله آملی و سکته مغزی و انتقال به بیمارستان 17 شهریور آمل و تائید مرگ مغزی این بیمار توسط متخصصان، تعدادی از اعضای بدن و نسوج وی در بیمارستان تهران به 7 بیمار نیازمند اهداء شد.
رتبه نخست در 14 محصول
* معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مازندران گفت: این استان در بخش کشاورزی و در تولید 14 محصول، رتبه نخست کشور را دارد.حسن خیریان‌پور اظهار داشت: یک هزار و 100 واحد در سال گذشته در استان مازندران از تسهیلات استفاده کردند و رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دادند.وی خاطرنشان کرد: 4 هزار و 900 میلیارد تومان به بخش کشاورزی، خدمات، مسکن و... پرداخت شد.خیریان‌پور کمک دولت به دهیاری‌ها در ارتباط با عمران روستاها را 420 میلیارد تومان عنو.ان کرد و یادآور شد: 570 روستای استان با اعتبار 530 میلیارد تومان در بخش گازرسانی اقدام شد.وی گفت: یک هزار و 483 میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت راه‌های روستایی صرف شد.
بزرگداشت فردوسی
زاهدان- خبرنگار کیهان: همایش بزرگداشت فردوسی و زبان و ادب فارسی با حضور اساتید برجسته کشوری و دوستداران شاهنامه در مجتمع فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زاهدان برگزار شد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این همایش با هدف گرامیداشت فردوسی و شاهنامه و انتقال ارزش‌های این اثر نفیس به نسل جوان در زاهدان برگزار شد.حسین مسگرانی اظهار داشت:‌ در این همایش از برخی استادان برجسته ادبیات و شاهنامه‌خوانی مطرح کشوری و استانی دعوت شد تا به شاهنامه‌خوانی بپردازند. امیر اسماعیل‌آذر استاد ادبیات فارسی و مدیرگروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران نیز در این همایش گفت: هزار و 500 بار فردوسی در اثر خودش از قرآن مجید استفاده کرده است.
خسارت باران و تگرگ
همدان- خبرنگار کیهان: رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی استان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون، در اثر تگرگ، طوفان و آبگرفتگی به بیش از 82 هزار هکتار از اراضی، 91 میلیارد و 400 میلیون تومان خسارت وارد شده است.احد ظفری افزود: در مدت مشابه سال گذشته بیش از 208 میلیارد تومان، خسارت، در اثر طوفان، سیل و سرمازدگی به بخش کشاورزی وارد شده است.وی ابراز داشت: 3 هزار و 222 هکتار از باغ‌های استان و 565 هکتار از باغ‌های گردوی تویسرکان نیز بر اثر تگرگ دچار آسیب شده‌اند.ظفری با بیان اینکه، 227 هزار هکتار از اراضی زراعی و هزار و 800 هکتار از باغ‌های استان بیمه شده است، افزود: سه میلیارد و 750 میلیون تومان به عنوان کمک بلاعوض دولت از محل مدیریت بحران به صندوق بیمه کشاورزی در راستای ترغیب کشاورزان به بیمه‌کردن محصولات کشاورزی پرداخت شده است.
500 مرغداری غیرمجاز
ساری- خبرنگار کیهان: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: از مجموع دو هزار و 500 مرغداری در استان مازندران 500 واحد به طور غیرمجاز فعالیت می‌کنند.دلاور حیدرپور با بیان اینکه بسته رونق تولید در حدود 212 میلیارد تومان بوده، افزود: از این میزان، حدود 114 میلیارد تومان برای مکانیزاسیون از منابع بانک کشاورزی بوده و 96 میلیارد تومان نیز از صندوق توسعه ملی از طریق بانک کشاورزی به متقاضیان پرداخت شد.وی افزود: بهره تسهیلات ماشین‌آلات 15 درصد و بهره تسهیلاتی که از رونق تولید داده شده 18 درصدی بوده است.حیدرپور با اشاره به سه هزار فقره تقاضای تسهیلات گفت: به 750 تقاضا پاسخ داده شده که برای مابقی نیاز به 150 میلیارد تومان نقدینگی است.
اهدای عضو دو جوان
* اهدای اعضای بدن مرحوم حامد مهرعلی تبار جوان 26 ساله فریدونکناری و مرحومه الهام مقدس بانوی 23 ساله آملی که در دو سانحه رانندگی مرگ مغزی شده بودند به بیماران نیازمند عضو زندگی دوباره بخشیدند.در این اقدام خیرخواهانه کبد و کلیه‌ها و دریچه‌های قلب جوان مرگ مغزی فریدونکناری و چند عضو نسوج بانوی مرگ مغزی آملی به بیماران نیازمند اهدا و به آنها زندگی دوباره بخشید.
توسعه موزه
تبریز- خبرنگار کیهان: شهردار تبریزگفت: تاکنون 60 میلیارد ریال برای پروژه توسعه محوطه موزه قاجار تبریز هزینه شده است.صادق نجفی گفت:‌ فضاسازی محوطه این موزه، در سال‌های اخیر، در قالب سه فاز مجزا در 11 هزار مترمربع اجرا و تکمیل شده است.وی افزود: محوطه فوق، با تملک و تخریب دو ساختمان فرسوده مجاور و فضاپردازی محوطه انتهایی، اجرا شده و با بهره‌برداری از آن و افتتاح فاز اول طرح مقبره‌الشعرا، یک محدوده جذاب فرهنگی و تاریخی در شمال تبریز شکل می‌گیرد.
شبکه برق زمینی
* با بیش از 4 میلیارد ریال بودجه بخشی از شبکه هوایی برق تبریز، زمینی می‌شود. در این طرح که در حد فاصل «کمربندی میانی» و «گورستان بقائیه» اجرا می‌شود 30 اصله تیربرق، حذف می‌شود.عملیات زمینی‌سازی شبکه هوایی فوق از فروردین امسال آغاز شده و در جهت برنامه‌های «تبریز 2018» صورت می‌گیرد.در راستای تبریز 2018 مناطق گردشگری تبریز مانند بازار قدیمی آن به شبکه های روز مجهز می‌شوند و تمام کابل‌های آویزان این منطقه تغییر می‌کنند.

نظر شما