شناسهٔ خبر: 19579337 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جماعت مسجد امام سجاد (ع):

مردم به اندازه کافی اهمیت خدمت به مساجد را می‌دانند

خبرگزاری شبستان: امام جماعت مسجد امام سجاد (ع) گفت: مردم به اندازه کافی، ارزش و اهمیت خدمت به مساجد را می‌دانند و در در مواقع لزوم، بی هیچ چشمداشتی به این خانه‌های خدا خدمت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله سیدمحمدحسین میرسجادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به شعار امسالِ دهه تکریم و غبارروبی مساجد «من خادم افتخاری مسجدمون هستم» گفت: مردم در طول سال به ویژه در مناسبت‌های دینی، به مساجد خدمت می‌کنند، برای نمونه در تمام برنامه‌های مهم مسجد امام سجاد (ع) تهران، مردمبه شکلی خودجوش در این خانه خدا فعالیت می‌کنند و در این زمینه، هیچ گونه کمبودی نداریم و مطئنا این وضعیت در سایر مساجد نیز وجود دارد.

 

وی در مورد این موضوع که آیا روحانیون، درباره خدمت به مساجد، اطلاع‌رسانی و روشنگری لازم را انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: مردم به اندازه کافی، ارزش و اهمیت خدمت به مساجد را می‌دانند و در در مواقع لزوم، بی هیچ چشمداشتی و با علاقه و انگیزه بسیار به این خانه‌های خدا خدمت می‌کنند.

 

رویکرد مساجد، در اختصاص فضا به بانوان و مردان، یکسان باشد

امام جماعت مسجد امام سجاد (ع) در ادامه درباره رویکرد «مساجد و بانوان» مرکز رسیدگی به امور مساجد در سال ۱۳۹۶، بیان کرد: ائمه جماعات و هیات امنای مساجد، فضا و رویکردی برابر برای بانوان و مردان قائل شوند در حالی که برخی مساجد، طبقات فوقانی یا قسمت‌های صعب‌العبور و نامرتب را به خواهران اختصاص می‌دهند و چنین وضعیتی می‌تواند در باور زنان برای حضور و مشارکت در نماز جماعت و برنامه‌های مساجد، تاثیر منفی برجای گذارد.

 

میرسجادی گفت: مسجد امام سجاد (ع) در فضای تجاری قرار دارد و بالتبع حضور بانوان در آن، کم است، با این وجود فضای مناسبی به خواهران اختصاص داده‌ایم تا آن‌ها با انگیزه مضاعف در این مسجد حضور یابند، سایر مساجد نیز باید بنا بر دستور صریح دین، تفاوتی میان بانوان و مردان در امور دینی به ویژه حضور در مساجد قائل نشوند.

 

انجام برخی برنامهها برخلاف شانیت مساجد است

وی درباره وضعیت امروزه کرامت مساجد، گفت: مسجد، خانه خدا و جای مقدس و محترمی است و باید شانیت و قدسیت آن کاملا حفظ شود، این درحالی است که گاهی انجام برخی برنامه‌ها در مساجد برخلاف این جایگاه است.

 

این استاد درس خارج فقه و اصول درباره تدابیر مساجد برای آماده کردن مردم برای استقبال از ماه رمضان، گفت: مردم در ماه رمضان، به صورت خوجوش، حضور گسترده‌تری در مساجد دارند با این وجود، دست‌اندرکاران این خانه‌های خدا می‌توانند با فضاسازی، تهیه و توزیع بروشورها و پوسترهایی با موضوع اهمیت روزه گرفتن، انس با قرآن و درک شب‌های قدر، مردم را برای استفاده بیشتر از فیوضات معنوی ماه مهمانی خدا، آماده کنند.

 

 

 

نظر شما