شناسهٔ خبر: 19574421 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

به منظور تنظیم بازار نفت؛

ونزوئلا حامی تمدید ۹ ماهه توافق اوپک

نلسون مارتینز، وزیر نفت ونزوئلا امروز (پنجشنبه، چهارم خردادماه) گفت: وظیفه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ایجاد ثبات در بازارهای جهانی نفت خام و کمک به کاهش سطح ذخیره‎سازی‎های نفت خام است.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری مهر: ونزوئلا از تمدید ۹ ماهه برنامه کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) حمایت کرد.

به گزارش رویترز،  نلسون مارتینز، وزیر نفت ونزوئلا امروز (پنجشنبه، چهارم خردادماه) گفت: وظیفه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ایجاد ثبات در بازارهای جهانی نفت خام و کمک به کاهش سطح ذخیره‎سازی‎های نفت خام است.

وی افزود: به نظر می‎رسد اعضا بر سر تمدید ۹ ماهه توافق نوامبر ۲۰۱۶ اوپک مبنی بر کاهش یک و میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه ای تولید نفت خام خود اجماع کنند، البته گزینه تمدید ۶ ماهه هم روی میز است.

وزارت نفت ونزوئلا هم روز سه شنبه (دوم خردادماه) در بیانیه ای حمایت این کشور را از تمدید ۹ ماهه توافق اوپک اعلام کرده بود. در این بیانیه این طور آمده است: ونزوئلا معتقد است که توافق میان تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک موفق بوده و توانسته قیمت نفت در بازار های جهانی را بازیابی کند.

قرار است وزیران نفت و انرژی اوپک امروز در وین بر سر تمدید توافق کاهش تولید در یکصد و هفتاد و دومین نشست عادی خود تصمیم گیری کنند.

نظر شما