شناسهٔ خبر: 19572857 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی:

مسئولان استان مرکزی برای تربیت نسلی تاثیرگذار تلاش کنند

R41371/P1336/S6,73/CT11

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: متولیان تعلیم و تربیت بیش از سایران نیاز به خودسازی دارند و باید برای تربیت نسلی تاثیرگذار برای آینده کشور تلاش کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام محمدولی رضوی‌راد ظهر امروز در همایش کمیته‌های هماهنگی بسیج دانش‌آ‌موزی استان مرکزی که در کانون امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به نقش بسیار پراهمیت تعلیم و تربیت اظهار داشت: افرادی که در تعلیم و تربیت با قشر جوان و نوجوان سر و کار دارند به خودسازی بیشتری نسبت به سایر افراد نیاز دارند، همان‌طور که پدر و مادر زمانی می‌توانند فرزندان خوبی تربیت کنند که خودشان تربیت‌شده باشند.

وی افزود: تربیت مقدم بر تعلیم است هرچند رایج شده که می‌گوییم آموزش و پرورش ولی درواقع پرورش مقدم بر آموزش است، یکی از مشکلات نبود تربیت درست است، اما وقتی انسانی خودش را ساخته باشد، علم بیاموزد، مجهولاتش را به معلومات تبدیل کند تاثیرگذار است و تمام افرادی که منشا خوبی هستند افرادی بودند که تربیت شدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: همان جوانانی در هشت سال دفاع مقدس جنگ را مدیریت کرده و به پیروزی رساندند و از خاک و ناموس وطن محافظت کردند که در اوایل انقلاب به خوبی تربیت شده بودند.

رضوی‌راد بیان کرد: همه ما به تربیت نیاز داریم و متاسفانه بداخلاقی‌هایی که امروز بروز می‌کند ناشی از نبود تربیت مطلوب است، در جامعه‌ای که سالیان طولانی از انقلاب اسلامی آن می‌گذرد نباید شاهد چنین رفتارهای غیراخلاقی باشیم، اما متاسفانه وجود دارد و نشان از بی‌توجهی به تربیت است.

وی ادامه داد: بیش‌ترین تلاش را باید صرف تربیت کرد، کسانی می‌توانند در تربیت و تعلیم موفق باشند که خودشان الگوی رفتاری درستی داشته باشند، بحث تربیت کار بسیار بزرگ و دشواری است، بنابراین همه باید دست در دست هم دهیم تا نسلی تاثیرگذار را تربیت و پرورش دهیم همان کاری که امام خمینی(ره) در عصری که فاتحه معنویت و خداخواهی را خوانده بودند انجام داد و چنین افرادی را تربیت کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی عنوان کرد: نهضت عظیم انقلاب اسلامی را جوانان و نوجوانانی به‌وجود آوردند و همین‌طور در هشت سال دفاع مقدس نقش‌آفرینی این قشر بود که پیروزی را برای کشور رقم زد، الان هم این جنگ وجود دارد، با تفاوتی که مرزها گسترده شده و این مسئولیت ما را افزایش می‌دهد.

رضوی‌راد اضافه کرد: کار اصلی در بسیج کار تربیتی است، معلم بسیجی باید بیشترین اهتمام را نسبت به تربیت داشته باشد و جوانانی تاثیرگذار تربیت کند که خوشبختانه معلمان فهمیده، دلسوز و علاقمند به سرنوشت جامعه در بسیج خدمت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن اعتقادات و ارزش‌های ما را نشانه رفته باید با هم‌فکری به نحوه‌ای در آموزش و پرورش ورود کنیم که بتوانیم افراد تاثیرگذاری را برای مقابله با این تهاجم‌های فرهنگی تربیت کنیم، تهاجم دشمن بیش از آمادگی ما برای مقابله است و یک مقدار عقب افتادگی داریم در این زمینه که باید برای برون‌رفت از این تهاجمات تلاش کنیم.

در انتخابات مواردی را مشاهده کردیم که در شان جامعه اسلامی نبود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به انتخابات 29 اردیبهشت ماه گفت: در انتخابات مواردی را مشاهده کردیم که در شان جامعه اسلامی نبود و جای سوال است که چرا جامعه اسلامی کارش به اینجا رسیده، بنده مواردی را که مدنظرم است باز نمی‌کنم اما جای سوال است که چرا باید به اینجا برسیم، ما متناسب با هجمه‌های دشمن کار نکرده‌ایم و نیاز به تلاش و همکاری بیشتر در این زمینه داریم.

رضوی‌راد تصریح کرد: در این شرایط نباید سکوت کرد، امام خمینی(ره) علی‌رغم حرف خیلی از افراد که می‌گفتند چه کار می‌کند، کوتاه نیامد و به نتیجه هم رسید، چون آنحضرت می‌فرمود، من باید به وظیفه‌ام عمل کنم، پس انجام وظیفه در بسیج باید مورد توجه باشد و نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف برطرف شود، برای پیوستن این حرکت عظیم که دعایمان این است به حکومت حضرت ولی‌عصر(عج) متصل شود باید تلاش کرد.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند خرمشهرها در پیش است با این تفاوت که آن زمان آب و خاکمان را گرفتند و با ساختیم، اما در این خرمشهرها رفاه و آبادانی هم شاید باشد اما اعتقادات و باورها را نشانه می‌روند که برای مقابله با آن باید تلاش کرد و در این مسیر رسالت سنگینی برعهده داریم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به پیش رو بودن ماه مبارک رمضان بیان کرد: ماه رمضان در فرهنگ دینی ما مسلمانان ماه بندگی، اطاعت از خدا و ماه رحمت و برکت است، ماهی که به فرموده پیامبر اکرم(ص)، ساعت‌هایش بهترین ساعات هستند، ماه تلاوت قرآن، توجه و تدبر در قرآن و فهم قرآن و درواقع بهترین ایام برای تربیت است.

انتهای پیام/

نظر شما