شناسهٔ خبر: 19528817 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

دی‌میستورا زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات ژنو را اعلام کرد

بین الملل > خاورمیانه - ایسنا نوشت: نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه از برگزاری دور بعدی گفت‌وگوهای صلح این کشور در ژنو در ماه ژوئن خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فرانسه، استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه در نشست شورای امنیت برای ارائه گزارش خود درباره نتایج دور ششم مذاکرات صلح سوری-سوری که روز جمعه در ژنو به پایان رسید، گفت: درباره امکان تشکیل دور هفتم مذاکرات صلح سوریه در ژنو در ژوئن آینده اطمینان کامل دارم.

دی‌میستورا در گزارش خود به شورای امنیت گفت: همه طرف‌های حاضر در دور ششم گفت‌وگوها در ژنو با پیشنهاد سازمان ملل برای برگزاری دور هفتم گفت‌وگوها موافقت کردند و امیدواریم دور آینده گفت‌وگوهای صلح سوریه برای پایان دادن به بحران این کشور در ماه ژوئن برگزار شود.

دور ششم گفتگوهای صلح سوریه با نظارت سازمان ملل جمعه گذشته و بدون حصول پیشرفت واقعی بین طرف‌های درگیر به پایان رسید.

در این دور از گفت‌وگوها نمایندگان دولت سوریه به ریاست بشار جعفری، نماینده دائم این کشور در سازمان ملل و هیأت عالی معارضان سوریه برای گفت‌وگوهای صلح به مدت چهار روز به صورت غیرمستقیم با هم مذاکره کردند.

دی‌میستورا تأکید کرد: برای اولین بار توانستیم همه طرف‌های درگیر در سوریه را متقاعد کنیم تا در سطح کارشناسان خود درباره موضوعات این کشور گفت‌وگو کنند و این مرحله جدیدی از ورود به مذاکرات واقعی بین طرفین است.

وی خاطرنشان کرد: بارها اعلام کردم نشست‌ها در سطح کارشناسان جایگزین گفت‌وگوهای رسمی بین نمایندگان دولت سوریه و معارضان نخواهد بود.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه با بیان این که سازمان ملل نمی‌خواهد قانون اساسی جدید سوریه در ژنو تدوین شود، گفت: سازمان ملل فقط می‌کوشد شرایط و مقدمات لازم را برای خود سوری‌ها فراهم کند تا در این باره تصمیم‌گیری کنند.

52310

برچسب‌ها:

نظر شما