شناسهٔ خبر: 19526443 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

دبیر مجمع عالی تفسیر خبر داد:

اعزام 100 استاد تفسیر به سراسر کشور در ماه رمضان

گروه حوزه‌های علمیه: دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم گفت: امسال صد نفر از استادان تفسیر حوزه در ماه رمضان به سراسر کشور اعزام خواهند شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام احمدی قمی شامگاه اول خردادماه در گردهمایی استادان تفسیر اعزامی به استان ها در ماه رمضان در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) گفت: مجمع عالی تفسیر اهتمام اصلی براین است که قرآن در تمامی علوم اسلامی محور قرار گیرد و می‌کوشد تا هیمنه قرآن بر همه علوم حوزوی و انسانی غالب شود.
دبیر مجمع عالی تفسیر افزود: ما بر این باور هستیم که انسان با رجوع به قرآن و اهل بیت(ع) می تواند به کمال برسد و می تواند زندگی طیب و خوبی داشته باشد.
وی بیان کرد: مجمع چند سالی است که در جهت گسترش فرهنگ قرآنی با توجه به خلا و نیازی که در جامعه وجود داشته است تلاش کرده تا استادان سطوح عالی و خارج که کارهای تفسیری کرده‌اند به استان‌های کشور اعزام کند تا فرهنگ پرداختن به قرآن در جامعه گسترش یابد.
وی ادامه داد: در سال اول، 30 نفر از استادان به مراکز استان‌ها اعزام شدند و در سال گذشته نیز 54 نفر اعزام شدند و امسال زمینه اعزام حدود صد نفر از استادان فراهم شده است همچنین چند نفر نیز به خارج از کشور اعزام خواهند شد.
احمدی قمی اظهار کرد: 60 نفر با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و مابقی نیز با حمایت مجمع و دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) به شهرستان های مختلف کشور اعزام می‌شوند.
احمدی قمی عنوان کرد: با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هماهنگی لازم ایجاد شده تا استقبال جدی و خوبی از استادان تفسیر انجام شود همچنین با عقیدتی سیاسی ارتش و با سپاه نیز هماهنگی لازم برای بهره‌مندی از استادان تفسیر صورت گرفته است.
دبیر مجمع عالی تفسیر تصریح کرد: معتقدیم تنها چیزی که می‌تواند سعادت ما را تضمین و نظام را تقویت کند بازگشت به قرآن و اهل‌بیت(ع) است و این دو همراه با هم هستند و هیچ وقت از یکدیگر جدا نخواهند شد.

نظر شما