شناسهٔ خبر: 19495648 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ثبت نام دانش آموزان قزوینی در مدارس از خرداد آغاز می شود

قزوین-ایرنا-مدیرکل آموزش و پرورش قزوین با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی 97-96 به مناطق و مدارس استان،گفت: ثبت نام دانش آموزان از اول خرداد آغاز و تا 31 مرداد به پایان می رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین سالار قاسمی افزود: فرآیند ثبت نام در مدارس از طریق سامانه های الکترونیکی سناد، سجا و سنجش سلامت و بر اساس شیوه نامه ثبت نام و آیین نامه اجرایی مدارس انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: تمام کودکان ورودی پایه اول ابتدایی ملزم به شرکت در طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان هستند و باید قبل از ثبت نام، دفترچه سلامت را از پایگاه های سنجش دریافت کنند.
قاسمی ادامه داد: به منظور پوشش کامل تحصیلی، افراد لازم التعلیم فاقد مدارک هویتی که از نظر سنی امکان تحصیل در نظام آموزشی رسمی کشور را دارند، با ارائه کارت حمایت تحصیلی صادره از وزارت کشور و فرمانداری ها، ثبت نام می شوند.
وی در ادامه از آغاز ثبت سفارش کتاب های درسی از نیمه دوم تیرماه خبر داد و گفت: بر این اساس دانش آموزان پایه‌های اول ابتدایی، هفتم استعدادهای درخشان، دوم متوسطه، کاردانش و فنی و حرفه ای از نیمه دوم تیرماه می توانند جهت ثبت سفارش کتاب های درسی اقدام کنند.
قاسمی گفت: زمان ثبت سفارش گروهی یا انفرادی کتاب ‌های درسی پایه‌های اول ابتدایی و هفتم استعدادهای درخشان، متوسطه دوم و شاخه فنی و حرفه‌ای از 15 تیر ماه آغاز و تا 17 شهریور ادامه می یابد.
وی،زمان دریافت کتاب های درسی این گروه از دانش اموزان را در روزهای آغازین سال تحصیلی جدید اعلام کرد و ادامه داد: دانش آموزان می توانند از طریق سامانه‌های www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com و براساس جدول زمان بندی تعیین شده، به ثبت سفارش کتاب های درسی اقدام کنند.
پیش از این نیز ثبت نام کتب درسی پایه های دوره ابتدایی به استثنای پایه اول و دوره پیش دانشگاهی از 19 فروردین ماه سال جاری آغاز شده بود.
استان قزوین دارای 220 هزار دانش اموز در مقاطع مختلف است.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی

انتهای پیام /*

نظر شما