شناسهٔ خبر: 19469307 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

خط ارتباطی مردم با اطلاعات

صاحب‌خبر -
کشورمان عزیز باشد
به نظر من دولت یازدهم، حرف‌های خوبی می‌زند، این دولت پس از سال‌ها موفق شده هواپیماهای نو خریداری کند و با دنیا هیچ لجاجتی نشان نمی‌دهد و همین خیلی مهم است و ما دنبال همین هستیم که کشورمان در دنیا سربلند و عزیز باشد.
محمد حمیدی از تهران

دوباره ایران، روحانی و سربلندی
تا قبل از مناظره سوم، آقای روحانی را خیلی دوست داشتم، اما بعد از آن مناظره عاشق آقای روحانی شدم؛ زیرا پرونده ایشان چنان پاک بوده که مخالفان مجبور شدند پرونده زمینی که وی در دهه ۶۰ خریداری کرده است را رو کنند. می‌خواستم از این طریق به آقای روحانی بگویم به وجودت افتخار می‌کنم و با مشت محکم می‌گویم:‌ دوباره ایران، دوباره روحانی و دوباره سربلندی.
محمود کریمی

نامردی در تجارت!
با عادی شدن روابط ایران و عربستان نان امثال ترامپ برای فروش اسلحه‌های تاریخ مصرف گذشته آجر می‌شود. نامردی در تجارت برای آقای ترامپ عاقبت ندارد و ما باید تلاش کنیم که هیچ بهانه‌ای به آنها ندهیم که با هم علیه ایران متحد شوند.
یک ایرانی

مجازات شرکت نکردن در انتخابات!
چند روز پیش صدا و سیما گزارشی از نحوة برگزاری انتخابات در کشورهای دیگر پخش می‌کرد و می‌گفت مثلاً در بلژیک هرکس در انتخابات شرکت نکند او را جریمه می‌کنند یا به او گواهینامه رانندگی نمی‌دهند یا مجازات‌های دیگر درنظر می‌گیرند. پیشنهاد می‌کنم هرکس در ایران در انتخابات شرکت نکند به نحوی تنبیه شود.
یک ایرانی

به صداقتش ایمان دارم
من یک کارگر ۵۰ ساله در یکی از شهرهای گیلان هستم که هنوز عاشق سیدمحمد خاتمی‌ام. در انتخابات سال ۷۶ در ستادش با جان و دل کار می‌کردم و به صداقت این مرد ایمان دارم. از شما هم به خاطر چاپ پیام‌های مردم تشکر و قدردانی می‌کنم.
یک هموطن

آقای خانی بیشتر بنویسند
در دوره تبلیغات انتخاباتی از آقای خانی سردبیر روزنامه اطلاعات انتظار دارم مقالات بیشتری درباره موضوع انتخابات بنویسند و نظرهای خود را برای مردم بازگو کنند.
خواننده روزنامه اطلاعات

مناظره یا محاکمه آقای روحانی؟!
نامزدهای ریاست جمهوری بدانند که آقای روحانی هنوز اولین مقام اجرایی مملکت است و نباید از رسانه ملی به او تهمت بزنند و وی را تخریب کنند. مناظره‌ها بیشتر به محاکمه آقای روحانی شباهت داشت تا مناظره. نامزدها بدانند آقای روحانی برگزیده یک ملت است و اقدامات شایسته‌ای از جمله برجام را انجام داده است و شایسته نیست برای جمع کردن رأی این چنین دولت وی را بکوبند.
یک خانم شهروند

انتقاد از شرکت آب ورامین
از ورامین تماس می‌گیرم تا یک سال پیش قبض آب چهاردیواری ما به صورت آب روستایی می‌آمد و سالیانه مبلغی در حدود هزار تومان پرداخت می‌کردیم. از زمانی که به کنتور شهری وصل شده‌ایم، برای یک سال ۱۶۰ هزار تومان برایمان قبض آب آمده است. وقتی به ادارة مربوطه رفته و شکایت کردم که من حتی یک قطره هم آب مصرف نکرده‌ام، معلوم شد فقط ۳۲هزار تومان هزینه آبانمان شده است! آیا این انصاف است؟
یدا… اسفندیاری از ورامین

درخواست از دانشگاه پیام نور
از کارکنان دانشگاه پیام نور هستم و در سازمان مرکزی تهران کار می‌کنم. حدود ۱۴ سال با مدرک لیسانس سابقه دارم و هنوز ما را رسمی نکرده‌اند. چرا نیروهای حق‌التدریس آموزش و پرورش را رسمی می‌کنند ولی ما همچنان باید قراردادی باقی بمانیم؟
شهروندی از تهران

تعطیلی عید فطر یک روز شود
اعلام ۲ روز تعطیلی روز عید فطر از آن تصمیم‌های خسارت‌بار آقای احمدی‌نژاد بود که به نظرم باید لغو شود. این تصمیم هم آن زیبایی عید فطر را کم می‌کند و هم با سیل مسافرت‌هایی که صورت می‌گیرد کشته‌ها و زخمی‌های جاده‌ها این عید را تلخ نشان می‌دهد. به نظرم دولت تدبیر و امید باید این تعطیلی ۲روزه را به همان یک روزه تقلیل دهد.
یک هموطن

درخواست از آموزش و پرورش
وزارت آموزش و پرورش می‌خواهد ۱۶هزار نفر استخدام کند ولی ظاهراً این عده قرار است فقط از دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت معلم پذیرفته شوند! سؤال من این است که پس فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر چه می‌شوند؟ لطفاً سهمیه‌ای هم به آنها اختصاص دهید.
شهروندی از تهران

قابل توجه سازمان تأمین اجتماعی
پس از فوت همسرم که ۱۰ سال سابقه بیمه داشت برای دخترم که دانشجو و مجرد است مستمری درنظر نگرفتند، با اینکه شناسنامه باطل شده همسرم را بردیم و گواهی بهشت‌زهرا را هم نشان دادیم ولی گفتند؛ باید مأمور سازمان به بهشت‌زهرا آمده قبر را رؤیت کند! با این حال یک سال است که دوندگی می‌کنیم و خبری از مستمری دخترم نیست.
تماس با خط ارتباطی

چند سؤال درباره حج
درباره حج تمتع امسال چند سؤال از مسئولان داشتم:
۱ـ چه تضمینی وجود دارد که حجاج به سلامتی بروند و برگردند؟
۲ـ حکومت آل‌سعود مرتب ایران را تهدید می‌کند، آیا ضروری است که حجاج عزیز به این سفر پرمخاطره بروند؟
۳ـ رئیس‌جمهور آمریکا به زودی وارد عربستان می‌شود، آیا «عادل‌الجبیر» چراغ سبز از این کشور برای کشتار ایرانیان نمی‌گیرد؟
یک شهروند

حیوان آزارها دستگیر شوند
در ستون خط ارتباطی، خواننده‌ای از تلف کردن گربه‌ها در پارک قیطریه با سم خبر داده بود. پناه می‌برم به خدا. این افراد که حیوانات را می‌آزارند، واقعاً چه کسانی هستند؟ چه مردم عادی باشند چه کارکنان شهرداری باید دستگیر شده و به روانپزشک ارجاع داده شوند.
یک خانم شهروند

ریشه فساد مالی و قاچاق
دو پدیده شوم «فساد مالی» و «قاچاق» که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری درباره آن سخن گفتند، ریشه در ساختار اجتماعی و اقتصادی جامعه و تفسیر سلیقه‌ای قانون دارد. تا این دو اصلاح نشود، نمی‌توان آن دو را ریشه‌کن کرد.
شهروند تهرانی

معلمان در انتظار دریافت معوقات!
سال تحصیلی رو به اتمام است و هفته معلم هم گذشت، ولی هنوز از پول معوقه حق‌التدریس معلمان خبری نیست!
تماس با خط ارتباطی

به رئیس جمهور معتدل نیازمندیم
به نظرم در این وضعیت جنگ سرد در جهان و جنگ گرم در منطقه و خاورمیانه، وجود رئیس جمهوری معتدل، منطقی و مقتدر ضروری است؛ هرچند ممکن است نقاط ضعفی داشته باشد. در شرایط بحرانی جهانی و منطقه‌ای، سپردن سکان اداره کشور به دست افراد تندرو به نفع کشور نیست و باید با انتخاب نامزد اصلح شرایط را برای اداره درست مملکت مهیا کنیم.
تماس با خط ارتباطی

مهار تورم در دولت تدبیر و امید
در مورد عملکرد دولت آقای روحانی باید انصاف داشته باشیم. در دولت گذشته کالاها صبح یک قیمت داشتند، بعدازظهر به صورت جهشی قیمتشان افزایش پیدا می‌کرد. روغن از ۴۰۰ تومان به ۴۰۰۰ تومان رسید. این یک مزیت دولت تدبیر و امید است که تورم را مهار کرد و بازار را متعادل نگه داشت. ایشان خودشان هم به برخی از نواقص اقرار دارد ولی در این شرایط سخت این کارهای بزرگ مایه تشکر هستند.
یک هموطن

تحریم‌ها فرصت طلایی را از ما گرفت
من بازنشسته مناطق جنوب هستم. سومین مناظره کاندیداهای ریاست‌جمهوری را دیدم. جهت اطلاع آقای رئیسی بگوئید پالایشگاه‌های شهرهای مختلف در تبریز، شیراز، اراک و آبادان که در تیررس دشمن هم قرار گرفت از زمان رژیم گذشته ساخته شدند. متأسفانه تحریم‌ها فرصت طلایی ساخت پالایشگاه‌های جدید را از ما گرفت.
شهروندی از تهران

تقاضا از مسئولان زندان اوین
دادیار محترم زندان اوین در روزهای چهارشنبه که خانواده‌های زندانیان می‌آیند، زمان سرکشی او به اندرزگاه‌های ۷ و ۸ و بقیه اندرزگاه‌هاست. و برای همین هم خانواده‌ها سرگردان می‌شوند، اگر یک هماهنگی صورت بگیرد که این ۲ موضوع با هم تداخل نکنند برای خانواده‌ها خیلی بهتر خواهد بود. در ضمن از دست‌اندرکاران زندان تقاضا داریم با خانواده‌های مددجویان بیشتر مهربان باشند.
یک مددجوی زندان اوین

درختی نمانده است!
من یک رعیت هستم و به آقای خانی ارادت خاصی دارم. ایشان که در یادداشتشان، آن شعر معروف «اگر ز باغ رعیت ملک خورد سیبی …» را نوشته‌اند عرض می‌کنم دیگر درختی نمانده است که سیبی داشته باشد یا ریشه‌ای که کسی آن را بکند. متأسفانه اوضاع به گونه‌ای شده است که غلامان دیگر منتظر خوردن سیب از سوی ملک نمی‌ایستند.
غفارزاده از تهران

اطلاعات:
به قول یکی از کاندیداهای محترم مشکلاتی هست ولی نباید طوری سیاه‌نمایی کنیم که گویی کشور با بزرگترین بحران‌ها روبروست.

تشکر از یک مقاله
مقاله سید مسعود رضوی با عنوان «انتخابات تأملات و تذکرات» بهترین مقاله‌ای است که در مورد انتخابات نوشته شده است. چون مطالب گفته شده حقیقت دارد و می‌تواند برای مردم سند باشد باید این مقاله را گرامی داشت. ایشان مسائل را عالی توضیح داده است لذا تشکر و قدردانی مرا ابلاغ بفرمائید.
شمسی از تهران

جاده اهواز ـ آبادان نیازمند مرمت
جاده اهواز به آبادان دست‌اندازهای زیادی دارد به گونه‌ای که اگر هفته‌ای یک بار یک راننده این مسیر را برود باید جلوبندی خودرو خود را عوض کند. اینجا تردد زیادی صورت می‌گیرد و از نظر اقتصادی هم اهمیت زیادی دارد، چرا این جاده را ترمیم نمی‌کنند.
ذوالفقاری از اهواز

این برخورد اخلاقی نیست
چند روز پیش خانم سحر علی‌خانی پیشنهاد کرده بود که انجام کارهای سخت مثل معدن‌کاری را به بیگانگان بسپاریم. به نظرم چنین برخوردی اصلاً خوب نیست. آنها هم انسان هستند. امیدوارم اتفاقاتی مثل معدن گلستان در هیچ کجای جهان برای هیچ معدنکاری پیش نیاید. ما همه انسانیم و در خلقت برابر هستیم.
خواننده قدیمی روزنامه اطلاعات

نظر شما