شناسهٔ خبر: 19464140 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکنون هیچ مشکلی امنیتی نداشتیم

وزیر کشور درباره امنیت انتخابات در سراسر کشور گفت: الحمدالله تاکنون در حوزه امنیتی هیچ مشکلی نداشته ایم و گزارشی نیز دریافت نکرده ایم.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، عبدالرضا رحمانی فضلی با تشکر از استقبال و حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای افزود: ان شاء ا... شاهد حماسه و حضور دیگری از مردم در انتخابات هستیم و ورق جدیدی بر افتخارات این ملت در تاریخ کشورمان اضافه خواهد شد.
وی گفت: از بابت حضور چند ساعته مردم پای صندوق‌های رای عذرخواهی می‌کنم، اما مردم باید این صف‌های طولانی را تحمل کنند، زیرا برای آینده کشورشان در حوزه اجرایی تصمیم می‌گیرند.
وزیر کشور ادامه داد: همه تمهیدات برای برگزاری انتخابات خوب فراهم شده است و تاکنون که بیش از هشت ساعت از آغاز انتخابات می‌گذرد هیچ مشکلی به وزارت کشور و ستاد انتخابات گزارش نشده است.
رحمانی فضلی درباره تعرفه‌های انتخاباتی نیز افزود: به همه شعب اخذ رای در سراسر کشور تعرفه‌ها به اندازه کافی ارسال شده است و توزیع آن کنترل می‌شود، با وجود این به همه فرمانداران و استانداران اعلام شده است هر شعبه‌ای که مصرف تعرفه هایش به ۷۰ درصد رسید تعرفه جدید درخواست کند.
وزیر کشور با تشکر از همکاری همه دستگاه‌ها در خصوص انتخابات ادامه داد: در این میان شورای نگهبان همکاری بسیار خوبی را با وزارت کشور داشته است؛ در برخی شعب که ترافیک و صف‌های بسیار طولانی وجود داشت درخواست افزودن منشی‌های انتخاباتی داشتیم که شورای نگهبان موافقت کرد و به تعداد منشی‌ها افزوده شد.
وی درباره استعلامات گفت: دستورات جدید به استانداران و فرمانداران داده شده است که کار اخذ رای را تسریع می‌کند و مدیریت صندوق‌های سیار نیز به نوعی طراحی شده است که شعبی که بسیار شلوغ هستند از شعب سیار استفاده کنند.
رحمانی فضلی افزود: با توجه به اینکه در بعداز ظهر افراد بیشتری برای دادن رای به حوزه‌های انتخاباتی مراجعه خواهند کرد لازم است مردم با صبر و حوصله و همچنین دست اندرکاران شعب اخذ رای نیز با دقت و صبوری بیشتر با مردم برخورد کنند تا امروز که روزی سرنوشت ساز برای همه مردم ایران است به نحو احسن برگزار شود.
وی درباره شمارش آرا گفت: از زمانی که شعب اخذ رای بنابر اعلام قانون بسته می‌شوند که آخرین زمان تمدید آن ساعت ۲۴ امشب است، دستور بازگشایی صندوق‌ها از جانب وزارت کشور صادر و شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری انجام می‌شود که پس از تجمیع آرا در فرمانداری‌ها و استانداری‌ها به وزارت کشور اعلام می‌شود.
وزیر کشور ادامه داد: همین مسیر برای شورای نگهبان هم انجام می‌شود و نهایتا وزارت کشور و شورای نگهبان آرا را تطبیق می‌دهند و تائید می‌کنند، پس از تائید شمارش آرا، وزارت کشور مسئول ابلاغ و اعلام نتایج است.
وی گفت: تائید صحت انتخابات مراحلی دارد که سه روز پس از اعلام نتایج افرادی که اعتراض دارند اعتراضشان را اعلام می‌کنند و پس از بررسی توسط شورای نگهبان صحت انتخابات اعلام می‌شود.

نظر شما