شناسهٔ خبر: 19421401 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

ادامه موفقيت ورزشکاران کشورمان در بازي‌هاي همبستگي کشورهاي اسلامي

تيرهاي طلايي

روزنامه جوان

باکو در حالي اين روزها ميزبان چهارمين دوره مسابقات همبستگي کشورهاي اسلامي است که کشورمان نيز با يک کاروان ۱۵۹ ورزشکار در ۲۰ رشته ورزشي در اين مسابقات حضور پيدا کرده است تا نايب‌قهرماني کشورمان در دوره‌هاي پيش را تکرار کند.

صاحب‌خبر -
نویسنده: سعید احمدیان 
 
باکو در حالي اين روزها ميزبان چهارمين دوره مسابقات همبستگي کشورهاي اسلامي است که کشورمان نيز با يک کاروان ۱۵۹ ورزشکار در ۲۰ رشته ورزشي در اين مسابقات حضور پيدا کرده است تا نايب‌قهرماني کشورمان در دوره‌هاي پيش را تکرار کند. اين مسابقات در شرايطي در حال پيگيري است که روزهاي سوم و چهارم، مسابقات کشورهاي اسلامي با درخشش ادامه‌دار ملي‌پوشان تيراندازي و کسب اولين مدال در دووميداني همراه بود.
 
3 طلا براي تيراندازي
ملي‌پوشان تيراندازي کشورمان تا امروز پيش‌قراول کاروان کشورمان در مسابقات همبستگي کشورهاي اسلامي بوده‌اند، آنها در روزهاي سوم و چهارم هم توانستند با مدال‌هايي که براي ايران به ارمغان آوردند، درخشش‌شان را ادامه دهند. نجمه خدمتي که پيش از اين توانسته بود به مدال نقره در ماده ميکس 10 متر تفنگ بادي دست يافته بود، در تفنگ سه وضعيت 50 متر بانوان طلايي شد و خوشرنگ‌ترين مدال مسابقات را به گردن آويخت. بانوي جوان تيراندازي کشورمان پس از کسب مدال طلاي مسابقات کشورهاي اسلامي از حس فوق‌العاده‌اش صحبت کرد. وي پس از قهرماني​ در حالي که اشک مي‌ريخت، گفت: «حس فوق‌العاده‌اي دارم و نمي‌توانم اين حس را وصف کنم. تمرينات خوبي داشتم و در نهايت توانستم قهرمان شويم. به نظرم اگر در فينال‌ها چند ايراني حاضر باشند، اين مسئله شرايط را براي ما به لحاظ رواني بهتر مي‌کند.» در اين ماده مدال‌هاي نقره و برنز هم به الهه احمدي و مه‌لقا جام‌بزرگ از کشورمان رسيد تا در اين ماده همه مدال‌ها را ايراني‌ها قبضه کنند.
 
گلنوش سبقت‌اللهي دومين طلايي تيراندازي بود، او در ماده تپانچه 10 متر بانوان توانست ششمين مدال طلاي کشورمان را در بازي‌هاي کشورهاي اسلامي به نام خودش ثبت کند. بانوي طلايي کشورمان پس از اين موفقيت گفت: «فينال بسيار نزديک و فشرده بود. رقيب اصلي من از کشور مصر بود که سابقه حضور در المپيک را داشت و کار ما به تير آخر کشيد که بسيار سرنوشت‌ساز بود که استرس هم به اوج خود مي‌رسد به همين دليل تلاش کردم بهترين عملکرد را داشته باشم که خدا را شکر موفق بودم.» سبقت‌اللهي در پايان از حس و حالش پس از دريافت مدال طلا گفت: «حس و حال بسيار خوب و عالي دارم.»
 
در بخش آقايان نيز، پوريا نوروزيان ديگر طلايي رشته تيراندازي در رقابت‌هاي ديروز بود. نوروزيان در تفنگ 50 متر سه وضعيت آقايان توانست به مدال طلا برسد. نوروزيان که در فينال اين ماده، حسين باقري ديگر ملي‌پوش کشورمان را هم رقيبش مي‌ديد، پس از قهرماني گفت: «باقري حريف کمي نبود و اتفاقاً يکي از سخت‌ترين رقباي من محسوب مي‌شود و ما جدال سخت و سنگيني را پشت سر گذاشتيم و فاصله اندک امتيازات‌مان نشان مي‌دهد من اصلاً کار آساني نداشتم.» باقري ديگر نماينده کشورمان هم در اين ماده موفق به کسب مدال نقره شد. وي پس از مدال نقره گفت: «اولين خوشحالي من به اين خاطر است که در فينال سه ايراني حضور داشتند و اين خيلي مهم بود و خوشحالي بعدي من هم به خاطر کسب مدال طلاي نوروزيان و نقره خودم است. کيفيت اين مسابقات بسيار بالا بود و کسب مدال طلا و نقره براي ايران اصلاً آسان به دست نيامد.»
  
اولين مدال وزنه‌برداري
در رشته‌هاي وزنه‌برداري و ژيمناستيک هم کشورمان در رقابت‌هاي روز سوم و چهارم به دو مدال نقره رسيد. سعيدرضا کيخا پس از دريافت مدال نقره وسيله خرک‌حلقه رقابت‌هاي ژيمناستيک بازي‌هاي همبستگي کشورهاي اسلامي به شدت از داوري اين وسيله گلايه داشت: «متأسفانه در اين رقابت‌ها بارها شاهد حق‌خوري داوران و ارفاق آشکار آنها نسبت به ورزشکاران آذربايجاني بوديم. در حالي‌که در همين رقابت خرک‌حلقه بسياري از کارشناسان و مربيان تيم‌هاي ديگر معتقد بودند مدال طلا بايد به من تعلق مي‌گرفت، اما داوران حق مرا زير پا گذاشته و مدال طلا را به ژيمناست ميزبان دادند.» هادي خناري‌نژاد هم در وسيله دارحلقه به برنز رسيد. در وزنه‌برداري هم مجيد عسگري مدال نقره در دسته 69 کيلوگرم را براي ايران به دست آورد. عسگري پس از اين موفقيت گفت: «سطح مسابقات سنگين بود، چراکه دو نفر از مدال‌داران المپيک در اين رقابت حضور داشتند. هيچ‌کس باور نمي‌کرد که بتوانم در چنين شرايطي مدال بگيرم. حتي يک برنز هم براي من کافي به نظر مي‌رسيد.»
  
حدادي طلايي نشد
در رقابت‌هاي دووميداني هم احسان حدادي که شانس اول قهرماني در ماده پرتاب ديسک به حساب مي‌آمد، ديروز با پرتاب 60 متر و 54 سانتي متر نايب‌قهرمان شد، عنواني که براي نايب‌قهرمان المپيک و قهرمان آسيا يک ناکامي به حساب مي‌آيد. حدادي در اين باره گفت: «از عملکرد خود راضي نبودم و دوست داشتم پرتاب‌هاي بهتري را به ثبت برسانم تا قهرمان شوم. نمي‌دانم الان چه چيزي بايد درباره اين عملکرد بگويم. براي من نتيجه ضعيفي بود و فقط اميدواريم در رويدادهاي آينده نتايج بهتري بگيرم.» همچنين در پرتاب وزنه معلولان جاويد احساني شکيب نقره و جواد دلاکه مدال برنز کسب کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما