شناسهٔ خبر: 1930566 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پرداخت بيش از 6 هزار و 400 ميليارد ريال خسارت در رشته بيمه بدنه خودرو

صاحب‌خبر - تهران/ واحد مرکزی خبر/ اقتصادی 1393/08/05
بیمه مرکزی اعلام کرد : بررسی ها و تحلیل های آماری بیمه بدنه خودرو در سال های اخیر، رشد حق بیمه تولیدی و همچنین افزایش خسارت را در این رشته نشان می دهد و بیش از 6 هزارو400 میلیارد ریال خسارت پرداخت شد.
به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال 1392 برای 471444 فقره خسارت 6452 میلیارد ریال از سوی صنعت بیمه به زیاندیدگان پرداخت شده است.
بیشترین مبالغ خسارت بیمه نامه بدنه خودرو و پوشش های اضافی با میزان بیش از یک میلیارد ریال برای قراردادهای گروهی به میزان 2399 فقره ؛ در مجموع 130 میلیارد و 328 میلیون و 823 هزار و 410 ریال و بیمه نامه های انفرادی با 40 فقره پرونده خسارت در مجموع 52 میلیارد و 173 میلیون و 919 هزار و 820 ریال پرداخت شده است.
از شاخص ترین خسارت های انفرادی می توان به مبلغ خسارت شش میلیارد و 921 میلیون و 310 هزار ریال برای یک بیمه گذار انفرادی و در قراردادهای گروهی نیز به پرداخت خسارت 58،640،421،203 ریال اشاره کرد.
براساس شرایط این بیمه نامه، دارنده یا مالک وسیله نقلیه، خود را در برابر خطرات مختلف بیمه می کند تا در صورت بروز حادثه و ایجاد خسارت به وسیله نقلیه موضوع بیمه، شرکت بیمه خسارت وارده را براساس شرایط بیمه نامه جبران کند.
همچنین در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های صنعت بیمه کشور اعلام شد: از دست دادن موقعیت ارتباطی نوعی فرصت سوزی است و ساده سازی مفاهیم پیچیده بیمه ای، مسیر اطلاع رسانی صنعت بیمه را شفاف می کند و سبب می شود قابلیت ها و ظرفیت های این صنعت به درستی شناسایی و شناسانده شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، مصطفی زندی مدیر کل روابط عمومی بیمه مرکزی در جمع مدیران روابط عمومی صنعت بیمه با بیان این مطلب افزود: تعامل بی واسطه روابط عمومی و رسانه ها از موثرترین ابزارهای رسانه ای است و سهم صنعت بیمه را از فضای موجود رسانه ای کشور به نحو محسوسی افزایش می دهد.
مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی افزود: مسیر ارتباطی روابط عمومی و رسانه، یک جاده دوطرفه است و تغذیه اطلاعاتی از یک سو و توقع اطلاع رسانی سریع و شفاف از نیازهای اصلی هر دو مجموعه به شمار می رود.
وی تصریح کرد: در دنیای امروز از دست دادن هر موقعیت ارتباطی، نوعی فرصت سوزی محسوب می شود و روابط عمومی های صنعت بیمه می توانند با بهره گیری از این فرصت ها به توسعه فرهنگ بیمه و بسط آرامش در جامعه کمک کنند.
زندی به اهمیت تعامل روابط عمومی های صنعت بیمه با یکدیگر اشاره کرد و گفت : فعالیت های جزیره ای و گاه موازی از آفت های جدی ارتباطی و اطلاع رسانی صنعت بیمه به حساب می آید و باید با ایجاد کارگروه های مشترک و بر اساس ظرفیت ها و توانمندی ها روابط عمومی، مسیر مشخصی را تعریف کرد.

نظر شما