شناسهٔ خبر: 19162907 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی : تعلیم و تربیت صدقه ای با ارزش

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: انفاق تنها به بخشش مالی خلاصه نشده بلکه انفاق علم و تعلیم وتربیت نوعی احسان و صدقه با ارزش است.

صاحب‌خبر -
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی : تعلیم و تربیت صدقه ای با ارزش
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، آیت الله مجتهد شبستری همزمان با روز معلم در جمع اساتید حوزه علمیه حضرت ولیعصر عج تبریز افزود: زمانی که علم همراه با عمل و خلوص نیت و فرایض دینی انتقال می یابد دانش آموختگانی فرهیخته پرورش خواهند یافت .
امام جمعه تبریز نیاز امروز جامعه را تربیت نخبگان دینی و علمی بیان کرد و خطاب به اساتید روحانی افزود : شما در کنار تعلیم و تربیت طلاب وظیفه بزرگ پاسخگویی به شبهات را هم در جامعه دارید.
وی با اشاره به شخصیت بزرگ معلم اسلام و انقلاب شهید مطهری گفت: مطهری نماد علم و اخلاق و تقوا بود و با جامعیتی که داشت امروز بهترین الگو برای روحانیان است .
وی همچنین تاکید کرد : انتخابات آزمونی الهی و وظیفه شرعی و عقلی است که در این میان نقش تبلیغی اساتید حوزه بسیار زیاد است.
مدیر حوزه  علمیه ولی عصر تبریز هم در این مراسم با تأکید بر ترویج تفکر انقلابی در میان مردم و نقش طلاب در این زمینه یادآور شد: هر زمان که تفکر انقلابی در جامعه حاکم شده شاهد پیشرفت کشور بودیم.
حجت الاسلام ناصری به نقش تربیتی مدارس علمیه و حوزوی اشاره کرد و افزود: این مدارس نقش تربیت انسانهایی مقدس و هدایت گر را بر عهده دارند که با تدبیر و تلاش میتوانند اساتید دینی برجسته ای تربیت و به جامعه اسلامی معرفی کنند.


نظر شما