شناسهٔ خبر: 19107273 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

همسر مروان البرغوثی:

اسرائیل مسئول تمام اتفاقات ناگوار برای اسراست

به‌دنبال انتشار گزارش‌ها از وخامت حال مروان البرغوثی، نماینده پارلمان فلسطین و عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در پی اعتصاب غذا در زندان‌های رژیم صهیونیستی، فدوی البرغوثی، همسر وی مسئولیت کامل هرگونه ضرر جانی به او را متوجه رژیم صهیونیستی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، همسر البرغوثی گفت: «ستم‌هایی که در حق مروان و دیگر اسیران اعتصاب‌کننده رواداشته می‌شود از جمله انتقال آنها به سلول انفرادی، نخواهد توانست صدای این افراد را که خواستار برخورداری از حقوق انسانی خود هستند خفه کند.

همسرم با دیگر اسیران فلسطینی زمانی که تصمیم به اعتصاب غذا گرفتند می‌دانستند با موج حمله‌های انتقام‌جویانه از جمله زندان انفرادی مواجه خواهند شد. ما پیام‌های مختلف و بیانیه‌هایی در دست داریم که هدف این اسیران از اعتصاب را روشن می‌سازد و به نوبه خود تلاش خواهیم کرد به کمک آزادگان جهان این پیام‌ها را به گوش مردم دنیا برسانیم.»

البرغوثی با انتقاد از عملکرد کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در فلسطین اشغالی، مسئولیت سنگ‌اندازی در برابر ملاقات خانواده‌های اسیران با عزیزان زندانی‌شان را متوجه این کمیته دانست و افزود: خیلی روشن بگویم صلیب سرخ با کم کردن تعداد ملاقات‌های هفتگی از دو مرتبه به یک مرتبه آن هم به بهانه‌های واهی، باعث ایجاد این دردسر شد.

مروان البرغوثی از رهبران جنبش فتح و نماینده پارلمان فلسطین است که تاکنون 15 سال از عمر خود را در زندان‌های صهیونیستی سپری کرده است. دادگاه رژیم صهیونیستی به منظور سرکوب مبارزات ملت فلسطین البرغوثی را به 40 سال حبس محکوم کرد؛ حکمی که او آن را سیاسی و نمایشی دانست.

بیش از 1500 اسیر فلسطینی از تاریخ 28 فروردین اعتصاب غذای خود را شروع کردند. البرغوثی که برنامه‌ریزی و هدایت این اعتصاب را به‌عهده دارد، در اظهاراتی گفت تنها گزینه باقی‌مانده پیش‌روی اسرای فلسطینی برای مبارزه با ستم‌های رژیم صهیونیستی اعتصاب غذای سراسری است. اکنون 13 روز از شروع این اعتصاب غذا می‌گذرد.

گزارش‌های ارسالی از داخل زندان‌های صهیونیستی می‌گوید حال بعضی از زندانیان وخیم شده است . همزمان با اعتصاب غذای زندانیان، ساکنان کرانه باختری و غزه نیز دست به اعتصاب سراسری زدند تا صدای زندانیان را به گوش جهانیان برسانند.

رژیم صهیونیستی در واکنش به اعتصاب زندانیان آنها را به سلول‌های انفرادی منتقل کرد.

اسرائیل همچنین می‌کوشد با سانسور هرگونه خبری درباره زندانیان صدای آنها را خاموش سازد.

برچسب‌ها:

نظر شما