شناسهٔ خبر: 19102987 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جانبازان، پیشگامان ایثارگری جامعه هستند

خبرگزاری شبستان:مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان جانبازان را پیشگامان ایثارگری جامعه دانست و گفت: هدف ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران، همواره عزتمداری و منزلت در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت به جامعه ایثارگری است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان امروز(۹ اردیبهشت) در جلسه هماهنگی مراسم های گرامیداشت روز جانباز، اظهار کرد: محوریت برنامه ها بایستی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

 

وی با اشاره به اینکه به پاس ایثار و از خودگذشتگی علمدار دشت کربلا، حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام، زاد روز ولادت ایشان، روز جانباز نامگذاری شده است، گفت: روز جانباز فرصتی برای تجدیدپیمان با این سرمایه‌های ارزشمند نظام و انقلاب است.

 

وی با تاکید بر اینکه جانبازان در طول هشت سال دفاع مقدس پایمردی و پایداری خود را ثابت کردند و اکنون نیز با زخم‌های به جا مانده در جسم و جانشان همچنان مقاوم هستند، افزود: هدف ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران، همواره عزتمداری و منزلت در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت به جامعه ایثارگری است.

 

پاکاری در ادامه اهداف بزرگداشت روز جانباز را، ترویج فرهنگ ایثار با معرفی جانبازان گرانقدر به عنوان پیشگامان ایثارگری دانست و گفت: استفاده همه جانبه از ظرفیت سازمان ها و نهادها جهت نشر فرهنگ ایثار و شهادت متناسب با شان جانبازان باید انجام شود.

 

وی با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید در قبال خون شهدا پاسخگو باشند و برای رفع مشکلات خانواده های این عزیزان بکوشند، ‌تصریح کرد: همان‌گونه که جانبازان و ایثارگران قابل تکریم هستند باید همسران و مادران آنان نیز که در بالاترین مرتبه‌های ایثار و فداکاری قرار دارند، تجلیل شوند.

 

پاکاری در ادامه از برپایی مراکز فرهنگی در گلزارهای شهدا و برگزاری نمایشگاه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان های تابعه خبر داد و بیان کرد: همچنین جشن باشکوهی به مناسبت روز جانباز، دوشنبه(۱۱ اردیبهشت) از ساعت ۱۷ عصر در سالن انتظام ، میدان رازی برای این قشر برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: از دیگر برنامه های روز جانباز دیدار با خانواده جانبازان، حضور در صداوسیما، سخنرانی در نماز جمعه، اجرای طرح سپاس در بیمارستان ها و منازل، تجلیل از همکاران جانباز و جانبازان شاغل در دستگاه های اجرایی، برگزاری شب شعر و خاطره گویی توسط جانبازان، تجلیل از جانبازان نخبه، مسابقات ورزشی جانبازان، تهیه و پخش کلیپ و مستند ویژه روز جانباز، برگزاری نمایشکاه آثار جانبازان، تبلیغات محیطی و مراسم تجلیل و اهدای لوح تقدیر و... است.

 

گفتنی است، استان گیلان با ۲۲ هزار جانباز، ۴ درصد جانبازان سراسر کشور را دارد.

 

نظر شما