شناسهٔ خبر: 19101511 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا :

سپاه هراسی سناریوی دشمنان خارجی و فریب خوردگان داخلی است

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت : طرح سپاه هراسی سناریوی دشمنان انقلاب اسلامی و برخی فریب خوردگان داخلی است که امروز به عنوان راهبرد اصلی آنها برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی مطرح است.

صاحب‌خبر -
حجت الاسلام حسن کاملی‌فر  در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تبریز با تبریک فرارسیدن ماه شعبان اظهار کرد: در این ماه میلاد با سعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار و میلاد حضرت ابوالفصل(ع) روز جانباز قرار دارد و پر از برکت برای مسلمین خواهد بود.

وی با بیان اینکه در آستانه سوم شعبان سالروز میلاد آقا اباعبدالله هستیم، افزود: بزرگ‌ترین پاسدار اسلام سیدالشهدا است و اگر قیام ایشان و ایثار اهل بیت(ع) نبود اسلام ناب در زمان خفگان رژیم بنی امیه مانده بود.

کاملی‌فر با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) سوم شعبان را در سال ۵۹ را روز پاسدار نامگذاری کرد، ادامه داد: نامگذاری این روز جایگاه سپاه را نشان داده و حقیقتا این نهاد مقدس و حرکت سپاه پاسداران را به سوی اهداف متعالی معین کرده است.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب این روز نشانگر اهمیت عمیق نهاد سپاه با افکار انقلابی عاشورا است و امروزه تمام مستضعفین، آزادگان و ستمدیدگان عالم الگوی خود را از امام حسین(ع) می‌گیرند و همه خادم این پاسدار بزرگ اسلام و قرآن هستند.

کاملی‌فر با بیان اینکه امام حسین( ع) برای سپاه پاسداران الگو و اسوه است، ادامه داد: سپاه با آگاهی و ایثار راه امام حسین(ع) را انتخاب کرده و راه انبیاء را ادامه می‌دهد و در این راه ایستادگی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه منطق سپاه و امام حسین(ع) ایستادگی و مقاومت و هیهات من الذله است، افزود: سپاه مانند امام حسین (ع) هیج زمان مرعوب تهدیدات یزیدیان زمان و مرعوب دشمن قرار نمی‌گیرد.

کاملی‌فر با تاکید به قدرت سپاه گفت: سپاه پاسداران با تحولات منطقه‌ای به نیروی قوی و اثرگذار بی‌نظیر تبدیل شده است.

وی با یادآوری اینکه امام خمینی (ره) با فرمان تاریخی در دوم اردیبهشت تاسیس سپاه پاسداران را صادر کرد، کمتر کسی به عمق اندیشه ایشان واقف بودند، گفت: امام خمینی (ره) فرمودند اگر سپاه نبود،کشور هم نبود و ای کاش من هم یک پاسدار بودم.

کاملی‌فر با بیان اینکه کمتر کسی فکر می‌کرد که سپاه انقلاب اسلامی در زمان کوتاه ظرفیت و توانایی‌هایی مختلف را برای پاسداری از نظام اسلامی عمل کند و تهدیدات خطرناک نظام اسلامی را خنثی کند، افزود: به برکت برنامه‌های هدفمند و منسجم عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج روحیه انقلاب و دینی و جهادی در سپاه پاسداران حاکم بوده و عزیزان پاسدار بیش از هر زمان دیگری آمادگی نظامی برخوردار بوده و به امید خدا روحیه مکتبی و  آمادگی نظامی در نسل جدید سپاه موج می‌زند.

کاملی‌فر بیان داشت: سپاه پاسداران پیشرفته‌ترین و بزرگ‌ترین تجهیزات با موشک‌ها دور برد و سایر تجهیزات که توسط نیروهای فکور سپاه تولید شده برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه روحیه انقلابی، جهادی، ولایت مداری سپاه پاسداران و جایگاه مردمی در درون سپاه است، گفت: بسیج میلیون‌ها جوان انقلابی از طریق سپاه است که وحشت دشمنان از سپاه بسیج نیز به همین دلیل است که ترس از اتصال بین سپاه و مردم دارند.

کاملی فر با بیان اینکه سپاه پاسداران با تمام خدمات ارائه کرده است، ادامه داد: در سال‌های اخیر تهاجمی در زمینه سپاه هراسی توسط دشمنان و برخی عوامل و عناصر داخلی در بین مردم ایجاد کرده‌اند و هجمه‌های مختلفی به مردم وارد می‌شود ولی مردم آگاه هستند و می‌دانند سپاه و بسیج نقش تعیین کننده در خنثی سازی تهدیدات دشمن دارند.

نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: جایگاه مردمی و قدرت بسیج مردمی مهم ترین مشخصه سپاه تلقی می شود و به برکت برنامه ریزی های هدفمند و روحیه  جهادی حاکم، عزیزان پاسدار از آمادگی های نظامی و معنوی بی نظیری برخوردارند.

کاملی فر با یادآوری اینکه این سپاه و بسیج بود که هشت سال دفاع مقدس را مدیریت کرد، ادامه داد: الگو شدن سپاه و بسیج برای جوانان یمنی و سوریه ای دشمنان را متعجب کرده و در مقابل جنگ سخت و نرم دشمن ایستاده است.

وی خاطرنشان کرد: به برکت حضور سپاه در جای جای ایران اسلامی، امنیت بی نظیر در منطقه ایجاد شده و دشمن بداند سپاه در معرض جوسازی های دشمن قرار نمی گیرد و با روحیه دینی و مکتبی و عاشورایی و با بصیرت و آگاهی به وظیفه خود عمل می کند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا  افزود: افتخار سپاه در این است که در تمام مراحل زیر پرچم ولی فقیه بوده و از انقلاب حفاظت می کند و خود را در معرض تهمت ها قرار نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه سپاه نه تنها در ایجاد امنیت گسترده و حفاظت از نظام وارد شده بلکه در بحث محروم زدایی و اقتصاد و رشد تولید نیز  ورود یافته، گفت: قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان بزرگ ترین قرارگاه خاورمیانه بوده و پروژه های عمرانی و محروم زدایی در سطح کشور به ویژه در آذربایجان شرقی انجام می دهد.

کاملی فر به افتتاح بزرگ ترین پالایشگاه ستاره خلیج فارس در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: این پالایشگاه در اوج تحریم کشور روزانه ۳۷ میلیون لیتر بنزین تولید می کند و ایران را از وارد کردن بنزین نجات داده است.

وی تصریح کرد: ساخت خط دوم آبرسانی تبریز، آزادراه مراغه و هشترود، تونل انتقال آب به ارومیه و خط دوم قطار تبریز، توسعه بیمارستان الزهرا، بیمارستان یک هزار تختخوابی در تبریز، خوابگاه دانشجویی علوم پزشکی و توسعه و احیای دانشگاه ربع رشیدی همگی توسط قرارگاه خاتم الانبیا  در حال انجام است.

وی با تاکید به اینکه مدیریت متدین قدرتمند و انقلابی باعث حل مشکلات کشور خواهد شد، افزود: مقام معظم رهبری به حل مشکلات اقتصادی تاکید دارند و مستمر تاکید کرده اند که همه امکانات در داخل کشور وجود دارد و تنها مشکل اصلی مدیریت ناکارآمد در کشور بوده است.

کاملی فر ادامه داد: هر جا که با مدیریت جهادی و انقلابی پیش رفته ایم پیشرفت کرده ایم که یکی از نمونه های روشن قرارگاه خاتم الانبیا است.

وی با تاکید به ۲۹ اردیبهشت روز انتخابات مدیران صالح و انقلابی گفت: اگر وزراء، استانداران مدیران و فرماندهان کل با مدیریت جهادی و پیرو مقام معظم رهبری باشند تمام مشکلات حل خواهد شد و هیچ مشکل لاینحل نخواهد بود.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: ۲۹ اردیبهشت روز انتخاب مدیران انقلابی است و امیدواریم مردم انقلابی به وظیفه خود عمل کنند و یک انتخابات گسترده پدید آورند و بدانند قدرت و توانمندی کشور فقط به قدرت نظامی و تجهیزات نیست و پشتوانه مردمی برای نظام بسیار اهمیت دارد و باعث می شود آن نظام و کشور تهدید ناپذیر باشد.

نظر شما