شناسهٔ خبر: 19100031 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه یزد:

زیبایی‌های سبک زندگی اسلامی به نسل جدید منتقل شود

نمایندگی یزد

امام جمعه یزد با تاکید بر ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه، گفت: استکبار به دنبال ایجاد تزلزل در کانون خانواده‌های ایرانی است .امام جمعه یزد با تاکید بر ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه، گفت: استکبار به دنبال ایجاد تزلزل در کانون خانواده‌های ایرانی است .

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، آیت‌الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» در جمع اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه خواهران یزد یکی از مهمترین ویژگی‌های جامعه اسلامی را کانون مستحکم خانواده دانست و بیان کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی در تحکیم بنیان خانواده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با بیان این که در حال حاضر سبک زندگی غربی در ایران رواج پیدا کرده است، گفت: در این زمینه لازم است که نسبت به انتقال ارزش‌ها و زیبایی‌های سبک زندگی اسلامی به جامعه به ویژه در بین جوانان اقدامات لازم صورت گیرد .

امام جمعه یزد ساعات کاری بانوان را یکی از مهمترین مسائل در ارتباط با خانواده‌ها عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر بانوان برای بهبود زندگی و معیشت اقدام به کار خارج از منزل می‌کنند و امکان عدم کار برای بسیاری از آنها وجود ندارد .

ناصری یزدی افزود: در این زمینه لازم است که با توجه به نقش بسیار مهم بانوان در مدیریت خانواده، ساعات کاری آنها از هشت ساعت به چهار ساعت کاهش پیدا کند که آنها علاوه بر این که در خارج از منزل کار می‌کنند، بتوانند به مدیریت خانواده خود هم بپردازند .

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران هم اگر ساعات کاری و درس بانوان طلبه را زیاد در نظر گرفته باید نسبت به کم کردن این ساعات برای حضور بیشتر طلاب خواهر در جمع خانواده خود اقدام کند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه به فرزندآوری خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه الان مشغولیت‌ها به بهانه‌ای تبدیل شده که خانواده‌ها از فرزندآوری امتناع کنند و این موضوع خطر مهمی به حساب می‌آید .

این مقام مسئول با اشاره به این که رزق و روزی هر انسانی را خداوند می‌رساند و هیچ کسی قرار نیست رزق دیگری را بردارد، تصریح کرد: تنها موضوعی که می‌ماند این است که ما باید به خداوند توکل داشته باشیم و بدانیم که خداوند هر چه ما بیشتر فرزند داشته باشیم، رزق و روزی آنها را هم می‌دهد .

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: الان بیش از هر زمان دیگر در حوزه‌های علمیه خواهران و برادران نیاز به کادر تربیتی داریم که بتوانند به بهترین نحو ممکن به تبلیغ دین و تربیت دینی جامعه بپردازند .

رییس شورای مرکزی حوزه علمیه یزد گفت: این کادرها باید کار تربیتی و تبلیغی را به صورت تخصصی انجام دهند و اینطور نباشند که مطالب را تنها حفظ کنند و اقدام به بیان آن برای مردم کنند .

ناصری یزدی عنوان کرد: علم و اخلاق و تخصص باید به گونه‌ای در این افراد به وجود آید که خودشان به عنوان یک مربی و هدایت‌گر اقدام به مدیریت دینی محله و مسجد و مدارس کنند .

امام جمعه یزد افزود: موضوع دیگری که باید حتما در ارتباط با حوزه‌های علمیه خواهران مورد توجه قرار گیرد، توجه به خروجی‌های این حوزه‌ها است که باید از ظرفیت آنها استفاده شود .

وی به ضرورت تربیت دینی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: ما باید تربیت دینی را از سنین کم شروع کنیم و نسبت به تربیت افراد دانش‌آموزان به گونه‌ای اقدام کنیم که آنها با مبانی دینی و اعتقادی آشنا شده و به آن عمل کنند .

انتهای پیام

نظر شما