شناسهٔ خبر: 19099979 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید حکمتیار برخودداری کشورها از آزمایش سلاح در افغانستان

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا وسیما ؛ رئیس حزب اسلامی افغانستان تاکید کرد این کشور نباید به آزمایشگاه سلاح و مهمات برخی کشورهای خارجی تبدیل شود.
«گلبیدن حکمتیار » رئیس حزب اسلامی افغانستان که امروز برای نخستین بار پس از هفده سال در جمع هواداران خود و رسانه های گروهی ظاهر شد ، اعلام کرد :حزب اسلامی افغانستان ، گذشته را فراموش کرده و با پیام صلح وارد عرصه سیاسی شده است.
وی افزود: حزب اسلامی از گروه طالبان می خواهد به روند صلح بپیوندد زیرا هیچ کس با زور نمی تواند در افغانستان حکومت کند .
حکمتیار با اشاره به تحرکات طالبان گفت : کشتن نمازگزاران و جنگ در مسجد برای هیچ کس قابل تحمل نیست. 
رئیس حزب اسلامی افغانستان با تاکید بر پایان جنگ و تامین امنیت در این کشور افزود : ما باید از طریق مذاکرات بین الافغانی به جنگ فعلی پایان دهیم زیرا بیگانگان نمی توانند برای افغانستان صلح به ارمغان بیاورند.
وی افزود : حزب اسلامی افغانستان برای تحقق صلح به مبارزه سیاسی خود ادامه می دهد تا صلح در این کشورتامین شود .
حکمتیار درنخستین نشست خبری خود در استان « لغمان » بر تقویت دولت مرکزی افغانستان تاکید کرد و افزود: ما به یک حکومت مرکزی نیرومند نیاز داریم،  ایجاد شرکت سهامی، تقسیم قدرت و تشکیل ائتلاف ها راه حل مشکلات افغانستان نیست.
اظهارات حکمتیار مبنی بر خودداری کشورهای خارجی از آزمایش سلاح های خود در افغانستان درحالی مطرح شده است که چندی پیش آمریکا بزرگترین بمب غیراتمی خودرا در این کشور منفجر  کرد.
حکمتیار که در شانزده سال اخیر با دولت و نیروهای خارجی در افغانستان جنگیده بود، مهرماه سال گذشته با دولت این کشور توافقنامه صلح امضا کرد.
براساس این توافقنامه ، نام حکمتیار از فهرست سیاه سازمان ملل حذف شد و قرار است نخستین گروه از زندانیان حزب اسلامی نیز امروز از زندانهای دولت افغانستان آزاد شوند.
حکمتیار نیز متعهد شده است روابط حزب اسلامی را با گروههای تروریستی قطع کند و نیروهای نظامی این حزب خلع سلاح شوند.

نظر شما