شناسهٔ خبر: 19099393 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده مردم فردوس در مجلس:

خط توریست درمانی افغانستان به خراسان جنوبی ایجاد شود

R41348/P1357/S6,56/CT11

نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ایجاد خط توریست درمانی افغانستان به خراسان جنوبی گفت: هتل‌داری استان خراسان جنوبی در حال تعطیلی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدرضا امیرحسنخانی پیش از ظهر امروز در کارگروه تخصصی اشتغال استان خراسان جنوبی اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام‌گذاری کردند پس باید حواسمان باشد تا در برنامه‌ریزی برای اشتغال استان همان آمار سال‌های گذشته تکرار نشود.

وی با بیان اینکه باید شعار سال و فرمایش مقام معظم رهبری را اجرایی سازیم افزود: در کارگروه اشتغال استان باید بخش خصوصی هم ورود پیدا کند چون دستگاه‌های اجرایی خود به تنهایی نمی‌توانند اشتغال ایجاد کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دیرتر اهداف مشخص شود اما واقعی‌تر باشد بهتر از این است که اهداف زود مشخص شود و زیاد به واقعیت نزدیک نباشد.

امیرحسنخانی با بیان اینکه در کارگروه اشتغال در زمینه تعهد دستگاه‌ها برای اشتغال باید تکلیف‌ها مشخص شود افزود: از آن جایی که بین 7 تا 8 درصد از اشتغال در بحث درمان است و استان خراسان جنوبی هم مرز با کشور افغانستان است باید هر چه زودتر زمینه توریست درمانی فعال شود.

وی بیان کرد: باید خط توریست افغانستان ایجاد شود تا مریض افغان برای درمان به خراسان جنوبی سفر کند چون هر روز چند هواپیما از کشور افغانستان برای درمان به کشور هند سفر می‌کنند در صورتی که مسافت خراسان جنوبی بسیار نزدیکتر است و اگر از این فرصت به خوبی استفاده شود زمینه مناسبی برای توسعه استان هم خواهد بود.

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه وسرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت گردشگری در استان خراسان جنوبی زیاد خوب نیست و نتوانستیم به اندازه پهنای استان و جمعیت آن گردشگر جذب کنیم که  متأسفانه هتل‌دارای در استان خراسان جنوبی در حال تعطیلی است و هتل‌داران اگر خریداری پیدا شود هتل خود را به فروش می‌گذارند چون چرخ آنها به درستی نمی‌چرخد.

امیرحسنخانی افزود: پیگیری ایجاد کنسولگری در فراه کشور افغانستان وظیفه استاندار و نمایندگان است و ما باید از وزیر امور خارجه سوال کنیم که برای تعامل خراسان جنوبی با کشور افغانستان چه کاری انجام داده است.

وی با بیان اینکه اگر در دوران هشت سال دفاع مقدس توانستیم پیروز شویم به این علت بود که بسیجی وار کار کردیم اظهار داشت: بسیاری از مشکلات ما به معافیت‌های اصولی برمی‌گردد که در این راستا بسیاری از کارخانجات تعطیل شدند.

انتهای پیام/

نظر شما