شناسهٔ خبر: 19096325 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

همزمان با سال جاری؛

۱۲۰ کانون جدید التاسیس در مساجد کردستان/ عملکرد ۲۵ ساله کانون های مساجد تدوین می شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون فرهنگی هنری مساجد کردستان از تاسیس ۱۲۰ کانون فرهنگی هنری تازه تاسیس در سطح مساجد استان در سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون فرهنگی هنری مساجد کردستان امروز (9 اردیبهشت) در اولین جلسه شورای اداری این دبیرخانه در سال جدید اظهار کرد: مقام معظم رهبری امسال را با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کرده اند و بر همین اساس گفتمان سازی متناسب با شعار سال در دستور کار برنامه های این دبیرخانه در سال جاری است.

 

وی با بیان اینکه ربع قرن از تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد می گذرد، افزود: نمایشگاه عملکرد 25 ساله فعالیت ها و دستاوردهای کانون های مساجد سراسر کشور در شهرهای مشهد و تهران برپا می شود که استان کردستان 30 اثر فاخر خروجی کانون های مساجد در طول سالهای متمادی فعالیت خود را در این نمایشگاه به نمایش عموم می گذارد.

 

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون فرهنگی هنری مساجد کردستان همچنین ادامه داد: گزارش عملکرد 10 ساله و 5 ساله کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان نیز در استان و شهرستان های استان در سال جاری به نمایش در می آید.

 

عملکرد 25 ساله کانون های فرهنگی هنری مساجد تدوین می شود

گلباغی، بر تشکیل کارگروه جمع آوری عملکرد 25ساله کانون های مساجد استان تاکید کرد و اظهار داشت: آثار فاخر در حوزه تولید فیلم، هنرهای تجسمی، انیمیشن، کتاب، سرود و ... جمع آوری می شود.

 

وی در ادامه به مصوبه مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه کانون های مساجد اشاره و بیان کرد: بر اساس این مصوبه و با توجه به عدالت فرهنگی و توزیع عادلانه کانون ها در کلیه مساجد شهری و روستاهای بالای هزار نفر جمعیت بایستی بر اساس بودجه سالیانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد تشکیل شود.

 

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون فرهنگی هنری مساجد کردستان از تعداد 120 کانون تازه تاسیس در سال جاری در سطح استان خبر داد و اذعان کرد: در حال حاضر 523 کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد استان مشغول فعالیت هستند که با احتساب کانون های جدید التاسیس تعداد کانون های مساجد استان به 643 کانون فرهنگی هنری می رسد.

 

گلباغی، همچنین از استمرار طرح های همچون، تلاوت نور، تفسیر قرآن، سفیران آسمانی، حمایت از طرح ها و پژوهش های قرآنی و دینی، حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر، نظام خانواده و جمعیت، تدبر قرآنی، هسته های پژوهشی به عنوان برنامه های اصلی این دبیرخانه در سال جاری خبر داد.

 

وی در ادامه با برشمردن وظایف و ماموریت های کلیه کارشناسان در حوزه های آموزش و پژوهش، ساماندهی و نظارت، روابط عمومی، مالی و ادارای، خواهران، فرهنگی و هنری و خبرگزاری شبستان در دبیرخانه کانون های مساجد کردستان تاکید کرد: سبک زندگی اسلامی، اخلاق عمومی، کارآفرینی فرهنگی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، امر به معروف و نهی از منکر و حجاب و عفاف از اصول حاکم بر عملکرد دبیرخانه کانون های مساجد است که بایستی مورد توجه همکاران باشد.

 

وی از مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر همکاران شهرستان های تابعه بخاطر همکاری صمیمانه با دبیرخانه در سال 95 تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد که با تدوین برنامه های خاص سال 96 سال فعالیت ویژه حوزه مساجد باشد.

نظر شما