شناسهٔ خبر: 19095235 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حمله پهپاد آمریکایی به وزیرستان شمالی 10 کشته بر جای گذاشت

پهپاد آمریکایی مواضع طالبان در وزیرستان شمالی در پاکستان را هدف قرار داد که بر اثر آن 10 نفر از جمله 7 رهبر طالبان کشته شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد،پهپاد آمریکایی مواضع طالبان در وزیرستان شمالی واقع در پاکستان را هدف قرار داد که بر اثر آن 10 نفر از جمله 7 رهبر طالبان کشته شدند.

پهپاد آمریکایی روستای «شنکی نارئی» از توابع وزیرستان شمالی و نزدیک مرز افغانستان را هدف حمله قرار داد که گفته می‌شود مخفی‌گاه «اختر محمد» از رهبران طالبان است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد اختر محمد و عبدالرحمن از رهبران برجسته طالبان در حمله پهپاد آمریکایی کشته شده‌اند.

به گزارش روزنامه جنگ، نیروهای آمریکایی حاضر نشدند به اعتراض پاکستان نسبت به نقض حریم هوایی این کشور پاسخ دهند و حمله به تروریست‌ها را حق مسلم خود دانستند.

بعد از روی کار آمدن ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا این دومین بار است که پاکستان هدف حمله پهپادهای آمریکایی قرار می‌گیرد.

«عبد‌الله‌وزیرستانی» سخنگوی طالبان محلی پاکستان کشته شدن 7 رهبر این گروه در حمله پهپاد آمریکایی را تأیید کرد.

به گزارش سرویس امنیتی پاکستان پهپاد آمریکایی یک منزل مسکونی را که مخفی‌گاه طالبان بود و در بین کوه‌ها قرار داشت با 2 موشک هدف قرار داد.

حمله پهپاد آمریکایی در حالی صورت می‌گیرد که چندی پیش آمریکا با بمب مادر مواضع داعش در نزدیک مرز پاکستان را هدف قرار داد که بیش از 90 شبه‌نظامی در این حمله کشته شدند.

آمریکا مدعی است که روسیه و پاکستان از برخی شبه‌نظامیان علیه این کشور استفاده می‌کنند و سعی دارند ابتکار عمل  مذاکرات صلح در افغانستان را به دست بگیرند.

انتهای پیام/ح

نظر شما