شناسهٔ خبر: 19094527 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اعلام همبستگی نمازگزاران مسجدالاقصی با اسرای فلسطینی + تصاویر

خبرگزاری شبستان: ۵۵ هزار نمازگزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجدالاقصی اقامه کردند و پس از پایان نماز در حیاط این مسجد با اسرایی که دست به اعتصاب غذا زده‌‌اند، ابراز همبستگی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روزنامه الکترونیکی «الرای» اردن، حدود 55 هزار نمازگزار از قدس و فلسطین اشغالی در سایه تدابیر امنیتی صهیونیستها، نماز جمعه را در مسجدالاقصی اقامه کردند.

 

نظامیان رژیم صهیونیستی در ورودیهای شهر، کوچههای شهرک قدیمی و درهای مسجدالاقصی مستقر شدند و نمازگزاران به ویژه جوانان را تفتیش کرده و کارتهای شناسایی آنان را گرفتند.

 

شیخ محمد سلیم در خطبههای نماز جمعه به مسئله اعتصاب غذای اسرای فلسطینی اشاره کرد و گفت: نباید از مسئله اسرای فلسطینی غافل شویم و باید از آنان که در زندانهای صهیونیستی به سر میبرند تا آزاد شدنشان، دفاع کنیم.

 

وی افزود: ما از رسانهها میخواهیم تا تنها به اعتصاب غذای یک زندانی فلسطینی اهمیت ندهند، بلکه همه اسرا را در نظر بگیرند.

 

خطیب مسجدالاقصی در ادامه آزادی کودکان اسیر شده را که حقوقشان سلب شده است، خواستار شد.

 

شیخ محمد سلیم تاکید کرد: اسرای ما در زندانها دست به اعتصاب غذا میزنند، زیرا خواری را نمیپذیرند و میخواهند که کرامت انسانیشان حفظ شود و ما خواستار رسیدگی به حق مشروع و انسانی آنان هستیم.

 

بنابر این گزارش، پس از نماز جمعه، حیاط مسجدالاقصی شاهد اعلام همبستگی فلسطینیها با اسرایی که دست به اعتصاب غذا زدهاند، بود.

 

نمازگزاران فلسطینی تصاویر فرزندان و اسرای خود را در دست داشتند و آزادی آنان را خواستار شدند.

 

نمازگزاران همچنین پس از نماز جمعه، همایشی را با محور آزادی اسرا برگزار کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما