شناسهٔ خبر: 19091411 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار بجنورد:

مانور اخذ رأی الکترونیکی به‌صورت آموزشی در بجنورد برگزار می‌شود

بجنورد- فرماندار بجنورد گفت: باتوجه به اینکه انتخابات شورای اسلامی شهر بجنورد، الکترونیکی برگزار می شود به همین منظور آموزش فرآیند الکترونیکی انتخابات در این شهر برای مردم آغازشده است.

صاحب‌خبر -

محمود ثمینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر در بجنورد به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و تمام تجهیزات و امکانات برای اجرای این مهم نیز فراهم‌شده است.

ثمینی بابیان اینکه تا زمان برگزاری انتخابات در ۲۹ اردیبهشت‌ماه جاری، آموزش‌های لازم برای اخذ رأی الکترونیک ارائه می‌شود، افزود: به همین منظور، اجرای آموزشی فرآیند الکترونیکی انتخابات در مرکز خراسان شمالی آغازشده است.

وی عنوان کرد: این مانور باهدف آشنایی مجریان برگزاری و رأی‌دهندگان بارأی گیری الکترونیکی برگزار می‌شود.

انتخابات الکترونیکی سبب انتخابات سالم می شود

وی سهولت در برگزاری انتخابات و سالم برگزار شدن آن را از مزیت‌های انتخابات الکترونیکی برشمرد و گفت: تسریع درروند انتخابات و شمارش آراء نیز از دیگر مزیت‌های این شیوه است.

فرماندار بجنورد از پیش‌بینی برای استقرار ۳۴۷ شعبه اخذ رأی در شهرستان بجنورد خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۸۶ شعبه شهری و ۱۶۱ شعبه روستایی خواهد بود.

ثمینی بابیان اینکه ۲۰ صندوق سیار نیز برای اخذ رأی از افرادی که به شعب ثابت دسترسی ندارند، پیش‌بینی‌شده است، اظهار کرد: در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری، ۲۱۶ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات در شهرستان بجنورد وجود دارد.

نظر شما