شناسهٔ خبر: 19080599 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هنگام | لینک خبر

برنده جام اخلاق انتخابات 96 کیست؟

سخنان شب گذشته سیدمصطفی میرسلیم در گفتگوی ویژه خبری چند نکته مهم داشت. نکاتی که سایر کاندیداها کمتر به ان توجه داشتند و اصولاً در رقابت قدرت کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

صاحب‌خبر -
سایت خبری تحلیلی هنگام    Hengamnews.com:
سخنان شب گذشته سیدمصطفی میرسلیم در گفتگوی ویژه خبری چند نکته مهم داشت. نکاتی که سایر کاندیداها کمتر به ان توجه داشتند و اصولاً در رقابت قدرت کمتر مورد توجه قرار می گیرد. 

نخست اخلاق انتخاباتی بود و دیگری پایبندی به قواعد بازی سیاسی. میرسلیم نه حریف را به باد انتقاد و ناسزا و تمسخر گرفت و نه نقد غیر منصفانه و بی پاسخ مطرح کرد. آنچه این روزها می شنویم وعده هایی است که تنها برای بازی بر ذهن مردم و ایجاد هیجانات کوتاه مدت بیان می شود وگرنه سنگ بزرگ است!

آنچه میرسلیم به عنوان پشتوانه قوی در انتخابات از آن بهره می برد حزب است. حزب موتلفه اسلامی، یکی از قدیمی ترین احزاب ایران ، که پس از انقلاب توانسته هم مشی اصولگرایی خالص را در خود به نمایش بگذارد و هم اعتدال در مواضع داشته باشد، به طور قطع نامزدی با برنامه های کارشناسی را به میدان فرستاده که در مناظره ها محک می خورد و مشخص می شود که تفاوت برنامه داشتن با غرض ورزی چقدر قابل سنجش خواهد بود.

در ایران ما، گروهها ی سیاسی بنام حزب در ایام انتخابات موقتاً فعالیت کرده و بعد از آن هیچ رابطه دقیق و تعریف شده ای میان نمایندگان حزبی و خود حزب وجود ندارد، بنابراین اگرآسیبها و موانع تحزب برطرف شده و حزب به معنی صحیح کلمه شکل بگیرد و احزاب نمایندگان خود را با برنامه ها و خط مشی مشخص به مردم معرفی کنند، تأثیر به سزائی در کاهش خطاهای انتخاباتی داشته و مسیر توسعه سیاسی را هموارتر خواهند نمود.

به هر روی میرسلیم، رای هم نیاورد دوجام می‌برد، جام اخلاق چون بی تهمت، دروغ وتخریب نقدمی کند و برنامه هایش را می‌گوید و جام بازیکن برگزیده انتخابات 96 چون نامزدحزبی است.

امیرحسام شهسواری

نظر شما