شناسهٔ خبر: 19068361 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاهش بهای نفت در بازار آسیا

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، بهای نفت خام تحت تاثیر نگرانی ها در مورد عرضه بیش از حد، روز پنجشنبه در بازار آسیا کاهش یافت.
صبح امروز در معاملات الکترونیک بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدییت/ نفت پایه آمریکا) برای تحویل در ماه ژوئن با 25 سنت کاهش، 49 دلار و 37 سنت خرید و فروش شد.
هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (نفت پایه اروپا) نیز برای تحویل در همان ماه، با 20 سنت کاهش به 51 دلار و 62 سنت رسید.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، هر چند که وزارت انرژی آمریکا روز گذشته از کاهش ذخایر هفتگی نفت خام این کشور خبر داد که به معنای افزایش تقاضا در بزرگترین اقتصاد جهان است، اما سرمایه گذاران همچنان نگرانند که کاهش سطح تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و شرکایش بی اثر باشد.
وزیران اوپک اواخر ماه مه در وین اتریش، مقر این سازمان برای نشست شش ماهه خود گرد هم می آیند. آنها در این نشست درباره امکان تمدید توافق کاهش سطح تولید به مدت شش ماه و تا پایان سال 2017 گفتگو خواهند کرد. اوپک و 11 کشور غیرعضو این سازمان از جمله روسیه اواخر نوامبر 2016 تصمیم گرفتند به منظور حمایت از بهای نفت که از سال 2014 به علت مازاد عرضه به شدت سقوط کرد، از اول ژانویه 2017 به مدت شش ماه (تا پایان ماه ژوئن) سطح تولید خود را کاهش دهند.
توافق های اوپک موجب شد بهای نفت به بالای 50 دلار در هر بشکه برسد و این افزایش قیمت، تولیدکنندگان آمریکایی را که در این توافق مشارکت ندارند ترغیب کرد تا تولید نفت شیست خود را افزایش دهند و به این ترتیب، از تاثیر مثبت این توافق‌ها بر بهای نفت کاسته شد.

نظر شما