شناسهٔ خبر: 19068062 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ریاست‌جمهوری افغانستان:

وزیر دفاع سابق و رئیس سابق ستاد ارتش افغانستان سفیر شدند

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

پس از حمله طالبان به پایگاه نظامی ارتش در ولایت بلخ که استعفای وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش افغانستان را در پی داشت، منابعی در ریاست‌جمهوری افغانستان گفته‌اند که «حبیبی» و ژنرال «شهیم» به‌عنوان سفیر تعیین شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، پس از حمله طالبان به پایگاه نظامی نیروهای ارتش در شهر مزارشریف در شمال افغانستان که دست‌کم 150 کشته و 60 زخمی به‌جا گذاشت «عبدالله حبیبی» وزیر دفاع سابق و «قدم شاه شهیم» رئیس سابق ستاد ارتش این کشور استعفای خود را اعلام کردند.

منابعی در ریاست جمهوری افغانستان گفته‌اند که «عبدللله حبیبی» به‌‌عنوان سفیر در اردن تعیین شده است.

این منابع می‌افزایند که «قدم‌شاه شهیم» رئیس سابق ستاد ارتش نیز به‌عنوان سفیر افغانستان در قزاقستان تعیین شده است.

از سوی دیگر، «عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس پارلمان افغانستان در واکنش به استعفای وزیر سابق دفاع و رئیس سابق ستاد ارتش این کشور اعلام کرد که استعفای مقامات امنیتی متقاعد‌کننده نیست و ژنرال‌ها و افسرانی که متهم به دست داشتن و یا سهل‌انگاری در حمله به پایگاه ارتش هستند باید محاکمه شوند.

نمایندگان پارلمان از حکومت خواستند تا با تشکیل دادگاه ویژه‌ای این مقامات را بهاتهام کوتاهی در انجام وظیفه محاکمه کند.

این در حالی است که پس از حمله به بیمارستان نظامی کابل نیز مقامات امنیتی افغان از سوی پارلمان استیضاح شدند اما نمایندگان این مجلس باز هم از رد صلاحیت آنها چشم‌پوشی کردند.

گفته می‌شود تا کنون نیروهای امنیتی افغان در رابطه با حمله طالبان به پایگاه نظامی ارتش در شمال افغانستان 35 نفر را بازداشت کرده‌اند.

انتهای پیام/.*

ما را در فیس‌بوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

 

نظر شما