شناسهٔ خبر: 19067810 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

روسیه: در دوره اوباما شاهد انتشار اخبار جعلی درباره روسیه بودیم

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه ای گفت در دوره دولت باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا، رسانه های خبری آمریکا با هدف تخریب روابط دوجانبه، به انتشار اخبار جعلی و ساختگی درباره سوریه مبادرت کردند.
به گزارش خبرگزاری تاس از مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، زاخارووا در مصاحبه با بخش خبری سایت یاهو گفت قبل از ریاست جمهوری اوباما، رسانه های ‌آمریکایی «درباره روسیه اخبار مثبت یا خنثی منتشر نمی کردند ولی چیزی هم به نام حملات گسترده مربوط به اخبار ساختگی وجود نداشت.فقط اخبار بد درباره حملات تروریستی، فساد و غیره. ولی در دولت اوباما ما شاهد رویکردی کاملا متفاوت درباره روسیه بودیم. این به نوعی تلاش برای تخریب روابط دوجانبه به صورت کلی بود و انبوهی از اخبار ساختگی پدیدار شد.»
با این حال این دیپلمات روسی گفت اطمینان ندارد که واشنگتن مسئول انتشار اخبار جعلی و ساختگی درباره روسیه باشد. با این حال به گفته وی، دوره ریاست جمهوری اوباما با «رویکردی کاملا منفی درباره روسیه همراه شد.»
وی اتهامات غرب را درباره اقدام روسیه در انتشار گزارش های خبری جعلی با هدف دستیابی به برخی اهداف ژئوپلتیک تکذیب کرد و گفت:«من فقط به دنبال نمونه ای از انتشار اخبار جعلی توسط روسیه هستم ولی هیچ موردی وجود ندارد که به من نشان داده شود. ولی من می توانم به شما هزاران و بلکه میلیون ها مورد از اقدام رسانه های غربی را در انتشار اخبار جعلی درباره روسیه نشان دهم.»

نظر شما